سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره بازآموزی کمک‌های اولیه با مبحث آسیب‌های ترومایی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بیش از ۱۴۰ نفر از مربیان هلال احمر در دوره بازآموزی مربیان امداد و کمک‌های اولیه با مبحث آسیب‌های ترومایی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: با حضور مدیر عامل، مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان و ۱۴۹ نفر از مربیان هلال احمر در دوره بازآموزی مربیان امداد و کمک‌های اولیه با مبحث آسیب‌های ترومایی شرکت کردند.

او افزود: هدف از برگزاری این دوره هماهنگ‌سازی، ارتقای توان عملیاتی، آموزش مباحث امداد و کمک‌های اولیه با روش علمی و توانمند سازی، ارتقای سطح دانش و عملکرد عملی در برخورد با مصدومان ترومایی حوادث است و در واقع مربیان امدادی باید بتوانند کمک‌های اولیه را با استفاده تکنولوژی روز و وسایل کمک‌آموزشی بیاموزند.

او با اعلام اینکه آموزش در حوزه کمک‌های اولیه و مهارت‌های امدادی یکی از ارکان مهم جمعیت هلال احمر است به همین جهت انتقال این آموزه‌ها به جامعه‌ی هدف باید با حساسیت خاصی انجام شود، گفت: آموزش فن بیان و آیین سخنوری، فنون تدریس، آسیب‌های ترومایی، باید‌ها و نباید‌های طرح دادرس ازجمله سرفصل‌های این دوره بوده است.

صدیقی گفت: همچنین در این دوره آموزشی در مورد موارد درمانی و تشخیصی بیماران ترومایی از ابتدا تا تشخیص و درمان مناسب و صحیح ارگان‌های درگیر و عوامل دیگر همچون اضطراب و درد این بیماران و همچنین آشنائی با شایع‌ترین آسیب‌های وارده به بیمار در هنگام تروما، نحوه برخورد و مراقبت از این مصدومان مطالبی از سوی ستاد پهلوانپور ارائه گردید.

او با اعلام اینکه این دوره به مدت یک روز در هلال احمر استان برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم مربیان مجرب ما بتوانند به خوبی در ارتقا سطح آگاهی و مهارت شهروندان و امدادگران و اعضا موثر واقع شوند.

انتهای پیام/ی

شرکت  بیش از ۱۴۰ نفر از مربیان هلال احمر در دوره بازآموزی کمک‌های اولیه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.