سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کرایه باعث توقیف ۲۵ دستگاه تاکسی برون شهری در کهگیلویه و بویراحمد شد

نصیری راد مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای آغاز شروع طرح مدیریت مصرف سوخت در روز بیست و چهارم آبان تاکنون ۲۵ دستگاه تاکسی برون شهری در استان به دلیل افزایش خودسرانه کرایه توقیف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد نصیری راد مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: این خودرو‌ها با گزارش‌های مردمی و پس از احراز مستندات با تصمیم کمیسیون حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده اند.
او بیان کرد: این خودرو‌ها تا زمان تشکیل کمیسیون حمل و نقل مسافر در تهران و تصمیم گیری متولیان توقیف خواهند بود.
نصیری راد تاکید کرد:۷۳۵ دستگاه تاکسی کار حمل و نقل مسافر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد را به عهده دارند که با توقیف این خودرو‌ها هم اکنون۷۱۰تاکسی سواری مشغول حمل و نقل مسافر به مناطق مختلف استان و استان‌های دیگر کشور هستند.
نصری راد ابراز داشت: ۷۵درصد تاکسی‌های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد تک سوز و بقیه دوگانه سوز هستند.
مدیرکل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تاکسی‌های تک سوز هم اکنون ماهیانه ۷۵۰ لیتر و دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر سهمیه بنزین به قیمت هر لیتر یکهزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.
نصیری راد عنوان کرد: در زمان حاضر ۷۰درصد از حمل و نقل مسافر استان از طریق خودرو‌های سواری انجام می‌شود.
او اظهار داشت: در همه پایانه‌های مسافربری کهگیلویه و بویراحمد نماینده حمل و نقل جاده‌ای حضور دارند و ضمن نظارت بر نحوه کرایه‌ها گزارش‌های مردمی را هم دریافت و به کمیسیون ارائه می‌دهند.
نصیری راد با اشاره به خواسته مسافران و رانندگان درباره تجهیز پایانه مسافربری شهر یاسوج از شهردار این شهر خواست تا برای تحقق این خواسته تلاش کند.
ناوگان اتوبوس رانی کهگیلویه و بویراحمد جوان است، اما ناوگان حمل و نقل عمومی سواری این استان به طور میانگین بیش از ۱۱.۸سال سن دارد که یک سال بیشتر از میانگین تاکسی‌های برون شهری کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
 
انتهای پیام/ک

توقیف ۲۵ دستگاه تاکسی برون شهری به علت افزایش قیمت در کهگیلویه و بویراحمد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.