سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفکر بسیجی ضامن افزایش کارآیی و سرمایه اجتماعی نظام است

تفکر بسیجی ضامن افزایش کارآیی و سرمایه اجتماعی نظام و کلیدواژه شکست هر بن بستی بوده و این تفکر در طول عمر بابرکت نظام موجب دوام، پایداری و اقتدار انقلاب عظیم اسلامی ایران در همه عرصه‌ها شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی شهید مطهری زنجان با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: بسیج با الهام از تفکر الهی حضرت امام خمینی (ره) در طول انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در همه عرصه‌ها خوش درخشیده است.
 
او با اشاره به اینکه تفکر بسیجی ضامن افزایش کارآیی و سرمایه اجتماعی نظام است، افزود: تفکر بسیجی کلیدواژه شکست هر بن بستی بوده و این تفکر در طول عمر بابرکت نظام موجب دوام، پایداری و اقتدار انقلاب عظیم اسلامی ایران در همه عرصه‌ها شده و در هر زمینه‌ای این تفکر جاری شده راهگشا و خط شکن بوده است.

صفری با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد هر دو مولود انقلاب عظیم اسلامی هستند که با دور اندیشی و تدبیر حضرت امام (ره) بنا نهاده شده اند و امروز گفتمان غالب بسیج در جامعه، گفتمان اقتدار، افتخار، امید و پایداری جمعی است، ادامه داد: بسیج و کمیته امداد امداد شجره طیبه‌ای هستند که کارکرد‌های آن‌ها در عرصه محرومیت‌زدایی ذائقه دهک‌های پایین جامعه را از نظام ولایی شیرین‌تر کرده و فعالیت آن‌ها در افزایش کارآیی نظام و امنیت جامعه بسیار اثر گذار بوده است.

او با اشاره به اینکه بسیجی می‌تواند در حوزه محرومیت‌زدایی کمک‌حال این نهاد شود، افزود: این تفکر در حوزه کاری کمیته امداد جاری بوده و کارگزاران محرومیت زدایی نظام در این نهاد نیز با تکیه بر این تفکر و اخلاص و ایثارگری نشأت گرفته از آن گام‌های بلندی در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان جامعه و در نهایت افزایش رضایتمندی در بین اقشار ضعیف جامعه از نظام ولایی برداشته اند.

صفری با تاکید بر ضرورت افزایش تعاملات و ارتباطات بین بخشی در حوزه فقرزدایی و گفتمان سازی در این بخش از طریق دو نهاد، تصریح کرد: با هم افزایی دو نهاد در حوزه گفتمان سازی و ترویج فرهنگ همدلی، احسان و کمک به انسان‌های ضعیف و نیازمند و نهادینه کردن فرهنگ امداد گری در اندیشه، گفتار و عمل و به صحنه آوردن مردم زمینه ارتقاء کارکرد‌های نظام در پیشگیری از فقر و رفع این پدیده اجتماعی بیشتر فراهم می‌شود.

او با اشاره به اینکه از آثار ارزشمند همکاری و تعامل بیشتر بین کمیته امداد و بسیج در حوزه فقرزدایی کم شدن آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی است، ادامه داد: امیدواریم با همدلی بیشتر بین دو نهاد کارکرد‌های کمیته امداد در حوزه ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه تقویت‌شده و در حوزه توانمندسازی و استقلال معیشتی و اقتصادی نیازمندان اثربخش‌تر شود.

انتهای پیام/ن
 

 

برچسب ها: بسیج ، کمیته امداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.