سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

فرماندار کاشان گفت:فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تفکر به آن همراه با عمل به دانش فراگرفته شده در ابعاد مختلف در جامعه تاثیر می گذارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر مرتضایی فرماندار کاشان شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمین کتاب با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تفکر به آن همراه با عمل به دانش فراگرفته شده در ابعاد مختلف در جامعه تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: توسعه این فرهنگ باعث کاهش بزه در میان اقشار مختلف جامعه می‌شود.

اوافزایش تعداد کتابخانه ها، عاملین و مروجین کتاب و ... را از جمله عوامل توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و ابراز داشت: شخصیت هر فرد با کتاب‌هایی که مطالعه کرده است شکل می‌گیرد.

فرماندار کاشان با اشاره به اینکه افرادی که مرتب موضوع خاصی را سال‌ها مطالعه می‌کنند اطلاعاتی خوبی درباره آن موضوع دارند، تصریح کرد: باید درباره همه چیز یک چیز را دانست و درباره یک چیز همه چیز را دانست.

او با بیان اینکه آنچه مورد نیاز جامعه کنونی است تخصص است، بیان داشت: افراد جامعه باید در زمینه تخصصی خود کتاب‌های مربوطه را داشته باشند و کتاب‌های عمومی را با دیگران به اشتراک بگذارند.

سرپرست دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث شناخت نسبت به مشکلات می‌شود، افزود: گسترش فرهنگ عمومی یکی از فواید مطالعه در جامعه است.

روح الله دهقانی با اشاره به اینکه یک طرف حدود ۶۰ درصد تصادفات کاشان موتور و یا موتورسوار وجود دارد، اظهار داشت: با انجام کار‌های فرهنگی در زمینه مسائل ترافیکی می‌توان آمار سوانج رانندگی را کاهش داد.

او با بیان اینکه دانش پیشگیری از وقوع جرم به دو صورت وضعی و اجتماعی است، ابراز داشت: در صورتی که آموزش داده شود خیلی از بزه‌ها در جامعه اصلاح می‌شود.

سرپرست دادستان عمومی و انقلاب کاشان افزود: اگر مجرمین بدانند که چه عواقبی در انتظار آنهاست دیگر هیچ عمل مجرمانه‌ای را انجام نمی‌دهند.

او آموزش و فرهنگسازی را دو رکن مهم کاهش اعمال مجرمانه در جامعه دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزار‌ها برای رسیدن به آموزش و فرهنگسازی صحیح اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/م

 

مراسم تجلیل از خادمین کتاب  در کاشان

برچسب ها: معرفی کتاب ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.