سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتهام‌زنی تایوان به چین درباره دخالت در انتخابات

رئیس حزب حاکم تایوان، چین را به دخالت در انتخابات آتی این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «تسای اینگ ون» رئیس حزب حاکم تایوان امروز دوشنبه در اظهاراتی توهین آمیز چین را به دخالت در امور این کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد و پکن را «دشمن دموکراسی» نامید.

رئیس حزب حاکم تایوان در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که یک فراری چینی به نام «وانگ ویلیام لیکیانگ» از کشور استرالیا درخواست پناهندگی کرد و به دنبال آن سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا با انتشار بیانیه‌ای چین را عامل دخالت در امور داخلی تایوان، هنگ کنگ و استرالیا معرفی کرد. دولت چین در واکنش به فرار این تبعه، او را یک کلاهبردار معرفی کرد که با مدراک جعلی سفر کرده است

چو جونگ تای، سخنگوی حزب دموکراتیک پیشروی تسای که از استقلال تایوان حمایت می‌کند اعلام کرد باید تحقیقات بیشتری درباره این تبعه فراری انجام شود. وی مدعی شد چین اخبار جعلی را در راستای دخالت در امور داخلی تایوان منتشر می‌کند.

چو در این کنفرانس خبری گفت: دشمن دموکراسی چین است. این کشور در حال حاضر، جاه طلب‌ترین حریف و رقیب تایوان است.

تایوان در حالی برخی اتهامات را علیه چین مطرح کرده است که روز گذشته تایوان اعلام کرد پکن با دخالت در رقابت‌های انتخاباتی، شرایط در جزیره تایوان را آشفته کرده است. حزب تسای نیز گفته است اگر ثابت شود از چین پول دریافت کرده از رقابت‌ها کناره گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.