سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش؛

شاخص تحصیل در دوره متوسطه بالاتر از میانگین کشوری

پوشش تحصیلی دوره متوسطه درکهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با رسانه‌های محلی، آموزش و پرورش را به واسطه در برگیری طیف وسیعی از دانش آموزان و فرهنگیان، بزرگترین نهاد فرهنگی کشور برشمرد و گفت: این نرخ در دوره متوسطه اول ۹۵ درصد و در مقطع متوسطه دوم نیز ۸۵ درصد است.
ایوب رضایی ادامه داد: میانگین نرخ پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول و دوم در کشور به ترتیب ۹۳ و ۸۴ درصد است.
او افزود: هم اینک ۳۴ هزار و ۶۰ دانش آموز در دوره متوسطه اول، ۲۰ هزار و ۶۸۹ دانش آموز در دوره متوسطه دوم و ۶ هزار و ۵۳۸ دانش آموز نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
ایوب رضایی گفت: براساس سند تحول بنیادین وظیفه آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان به عنوان یک شهروند مطلوب جامعه است.
او برنامه ویژه مدرسه (بوم) را یکی دیگر از برنامه‌های سند تحول بنیادین برشمرد و اضافه کرد: این برنامه در سال گذشته در ۱۳۱ آموزشگاه اجرا و بر اساس آن مدیران مدرسه مجاز شدند ۲ ساعت از ساعات درسی مدارس را به انجام فعالیت‌ها در راستای تحقق سند تحول بنیادین قرار دهند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان از راه اندازی ۱۳ پژوهش سرا در مناطق مختلف استان نیز خبر داد و افزود: در این مکان‌ها دانش آموزان به انجام فعالیت‌های پژوهشی می‌پردازند.
رضایی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری جشنواره‌های مختلف، مسابقات آزمایشگاهی و کارگاهی متوسطه دوم طی فراخوان‌های مختلف از سوی دبیرخانه‌ها نیز برای معلمان در حال اجرا است و در همین راستا استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب ۱۵۰ رتبه برتر اول تا سوم شد.
 
انتهای پیام/ک

شاخص تحصیل در دوره متوسطه بالاتر از میانگین کشوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.