سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در عفونت‌های ویروسی کاربردی ندارد

استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در عفونت‌های ویروسی کاربرد درمانی خاصی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مهسا فخر زارعی مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: آنتی بیوتیک‌ها جزو دارو‌های مهمی است که برای مبارزه با عفونت‌های ناشی از باکتری ها، قارچ‌ها و برخی انگل‌ها به کار می‌رود.

فخر زارعی با بیان این که مصرف آنتی بیوتیک مانع انتقال بیماری به دیگران نمی‌شود، افزود: استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در عفونت‌های ویروسی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا، عفونت ویروسی را درمان نمی‌کند و باعث بهبود علایم آزار دهنده بیماری نمی‌شود.

او نسبت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها هشدار داد و اظهار داشت: آنتی بیوتیک‌ها باید فقط با تجویز پزشک تهیه و مصرف شود، زیرا مصرف خودسرانه و بدون نیاز به این نوع دارو می‌تواند باعث مقاومت باکتری به آنتی بیوتیک می‌شود.

فخرزارعی با تاکید بر مصرف دقیق و به موقع این نوع دارو‌ها، یادآور شد: مصرف آنتی بیوتیک را به هیچ عنوان پس از مدت کوتاهی از آغاز درمان و یا زمانی که احساس بهبودی می‌کنید، قطع نکرده و دوره درمان را به منظور از بین بردن کامل باکتری‌ها کامل کنید.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: کاهش دوره درمان اغلب فقط باکتری‌های آسیب پذیر را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد باکتری‌های مقاوم زنده مانده و تکثیر یابند.

انتهای پیام/د

استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در عفونت‌های ویروسی کاربردی ندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.