سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری ۱۰۰ هزار فقره پرونده امور اراضی در دستگاه قضایی

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی گفت: ۱۰۰ هزار فقره پرونده امور اراضی در کشور تشکیل و در در دستگاه قضایی پیگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور در سفر به شهرکرد اظهار داشت: ۱۰۰ هزار پرونده امور اراضی در کشور تشکیل شد و ۱۰ هزار پرونده معوقه در اجرای احکام وجود دارد.

او با بیان اینکه مقرر شد فرماندهان استان‌های سراسر کشور از نیروی انتظامی باشد، افزود: تا اواخر امسال، فرمانده یگان اراضی کشاورزی در همه استان‌ها معرفی می‌شوند.

حسن آبادی همچنین با بیان اینکه هدف از تشکیل یگان اراضی کشاورزی، صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی است، اضافه کرد: در سطح کلان به دنبال اجرای قانون حفظ کاربری در راستای حفظ و تأمین امنیت غذایی هستیم.

او ادامه داد: سامانه ۱۳۱ در سطح کشور به صورت متمرکز در حال اجرا می‌باشد و دریافت کننده اخبار در حوزه انتقاد، پیشنهاد و هر گونه اخبار در حوزه تغییر کاربری است.

حسن ابادی با اشاره به فعال بودن ۳۵۰ واحد گشت خودرویی در امور اراضی سراسر کشور گفت: با دستورالعمل صادر شده ساخت و ساز غیرمجاز قبل از تکمیل بنا و در هنگام کار، نیرو‌های انتظامی و کلانتری‌ها با دستور یگان می‌توانند ادوات و تجهیزات کارگاه ساخت غیرمجاز را جمع‌آوری و فعالیت غیرمجاز را متوقف کنند.

او، اراضی عرضه ملی سطح کشور را ۱۶۵ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان تنها ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار به بخش کشاورزی در بخش زراعی و باغی اختصاص دارد که برای تامین امنیت غذایی کشور حفظ این میزان اراضی یک ضرورت انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ف

فعالیت ۳۵۰ واحد گشت خودرویی در امور اراضی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.