سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت انجام فرآیند فعال‌‌سازی در لحظه خرید تلفن‌همراه + آموزش تصویری

در این خبر می‌توانید مراحل انجام فرآیند فعال‌سازی دستگاه با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* را فرا بگیرید.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در صورتی که قصد خرید دستگاه تلفن‌همراه را دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال‌سازی، برای سیم کارت خود فعال‌سازی نمایید. در صورت عدم فعال‌سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال‌سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

عدم دسترسی به کد فعال‌سازی

در صورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال‌سازی است یا فروشنده به کد فعال‌سازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال‌سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال‌سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال‌سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم‌کارت خود فعال‌سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال‌سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۱. برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال‌سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است

۲. برای دستگاه‌های کارکرده (دست دوم) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال‌سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است

۳. برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال‌سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد (دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند).

دقت داشته باشید ارائه کد فعال‌سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال‌سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال‌سازی توسط فروشنده و ...، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 هر دستگاه نیازمند فعال‌سازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه (IMEI)، شماره سیم کارت و کد فعال‌سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال‌سازی شود.

جهت فعال‌سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال‌سازی دستگاه را انجام داد:

۱.سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

۲.کد دستوری #۷۷۷۷*

۳.اپلیکشین همتا

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

مرحله یک:

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال‌سازی اشتباه ترجیحاً سیم‌کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

مرحله دو:

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعال‌سازی» را انتخاب کنید.

مرحله سوم:

در مرحله بعدی، باید شناسه (IMEI) دستگاهی که قصد فعال‌سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله باید شماره سیم‌کارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیم‌کارت را دارید، وارد کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله باید کد فعال‌سازی را وارد کنید. کد فعال‌سازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

مرحله ششم:

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم‌کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتی‌ که اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

مرحله هفتم:

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال‌سازی موفق دستگاه با شناسه (IMEI) مربوطه، برای شماره سیم‌کارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

پیامد عدم فعال‌سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم‌کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

۱. در صورتی که فعال‌سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال‌سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.

۲. در صورتی که فعال‌سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال‌سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم‌کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم‌کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه (IMEI)های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال‌سازی، شناسه (IMEI)های فعال شده برای سیم‌کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه (IMEI)های ذکر شده در پیامک تایید فعال‌سازی، باید با شناسه (IMEI) های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه (IMEI) های ذکر شده در پیامک تایید فعال‌سازی، با شناسه (IMEI)های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ در میان گذارید.

فعال‌سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیم‌کارته با یک کد فعال‌سازی

برای فعال‌سازی دستگاه‌های دو یا چند سیم‌کارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه (IMEI) یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعال‌سازی یک شناسه (IMEI)، شناسه (IMEI) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعال‌سازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعال‌سازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال‌سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتی که صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم‌کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم‌کارت دیگری منتقل نماید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.