سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی در مرودشت

مسئول واحد طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ایجاد ۵۰۱ فرصت شغلی در ۸ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید محمودی مسئول واحد طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: از مجموع ۸۰۰ نفر کل سهمیه ابلاغی اشتغال به شهرستان، ۵۰۱ مورد (بیش از ۶۰ درصد سهمیه ابلاغی) در حوزه‌های مختلف کشاورزی و ادارات وابسته تحقق یافته است.

او ادامه داد: شغل‌های ایجاد شده در زمینه‌های باغبانی، حفظ نباتات، زراعت، آب وخاک، مکانیزاسیون، دام، شیلات، صنایع، منابع طبیعی، تعاون روستایی، دامپزشکی، امور عشایر و ترویج بوده است.

محمودی با اشاره به اینکه اکثر اشتغال ایجاد شده به صورت موقت است تصریح کرد: از این موارد ۴۲۰ مورد اشتغال موقت و ۶۴ مورد اشتغال دائم است که همگی در سامانه رصد ثبت شده اند.

این کارشناس با اشاره به بازاریابی و صادرات و واردات محصولات کشاورزی بیان کرد: چنانچه صادرات و واردات در حوزه کشاورزی به خوبی صورت گیرد و پرداخت تسهیلات به متقاضیان دراین حوزه انجام شود میزان اشتغال دو برابر خواهد شد.

محمودی به واحد‌های نیمه فعال و راکد در شهرستان اشاره کرد و افزود: در صورتی که این واحد‌ها که به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات بازار تعطیل هستند حمایت مالی شوند و به ظرفیت کل تولید برسند اشتغال پایدار و موقت افزابش خواهد یافت.

او، بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته بندی و ایجاد سردخانه محصولات صیفی و جالیزی تاکید و بیان کرد: با افزایش نقدینگی از طریق ارائه تسهیلات بلند مدت و کم بهره به واحد‌های راکد و یا ایجاد واحد‌های جدید در این زمینه علاوه بر اشتغال در این حوزه شاهد افزایش در آمد برای کشاورز و رونق تولید برای کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ایجاد فرصت های شغلی در مرودشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.