سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه استارتاپ در مشهد راه اندازی شد/توسعه استارتاپ‌ها گامی موثر در جهت تجاری سازی ایده‌ها

نخستین خانه استارتاپ خراسان رضوی با هدف کمک به توسعه استارتاپ‌ها در مسیر بهبود فضای کسب و کار به همت شتاب دهنده توکا "توسعه کارآفرینی ایران" روز یکشنبه در مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد امین بابایی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  گفت: در خانه استارتاپ محیطی فراهم می‌شود که ایده پردازان، متخصصان و سرمایه‌گذاران در کنار هم به یک مدل مناسب از کسب و کار مبتنی بر فناوری دست یابند و هر فردی می‌تواند در زمینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات به دنبال یک مدل از کسب و کار باشد و محصول خود را تولید نماید.

او ادامه داد: در خانه استارتاپ تمام مراحل و خدماتی که توسط شتاب دهنده‌ها انجام می‌شود قابل ارائه است که این خدمات شامل فضای کار مشترک، تجهیزات اداری، رویداد‌ها و کارگاه‌های آموزشی، معرفی سرمایه‌گذار، معرفی متخصصین و منتور‌ها و مشاوره بازاریابی می‌باشد.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی  گفت: ماموریت اصلی خانه استارتاپ ایجاد حلقه اتصال میان استارتاپ‌ها، ایده پردازان و شتاب دهنده‌هاست، در مرحله بعد این خانه ماموریت تامین خوراک، شناسایی مسائل و مشکلات بخش خصوصی و بخش دولتی و حتی نیاز جامعه، معرفی فرصت‌های تدوین شده به ایده پردازان و استارتاپ‌ها برای ارائه خدمات و فعالیت را بر عهده دارد.

بابایی افزود: مهمترین کارکرد خانه استارتاپ، سیستم ارجاع است به این معنا که با مراجعه استارتاپ‌ها و ثبت اطلاعات آن‌ها پس از مشاوره تخصصی به شتاب دهنده‌ها معرفی می‌شوند.

او با بیان اینکه ۱۳ شتاب دهنده تخصصی در خراسان رضوی وجود دارد ادامه داد: این شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌هایی را که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، ظرفیت سنجی کرده، سپس براساس نیاز آن‌ها یک مشاوره اولیه ارائه می‌دهند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مراحل توسعه کسب و کار در خانه استارتاپ شامل پنج مرحله از جمله مراحل ایده، کشت ایده، مرحله اولیه استارتاپ، مرحله میانی استارتاپ و مرحله رشد است.

بابایی افزود: از آنجا که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قادر به پاسخگویی به حجم بالای تقاضا‌های استارتاپ‌ها مبنی بر دریافت مشاوره برای ایجاد کسب و کار نبود، خانه استارتاپ محلی مناسب برای ارائه مشاوره و کمک به راه‌اندازی کسب و کار استارتاپ‌هاست.

خانه استارتاپ مشهد در بولوار وکیل آباد، بین معاد ۲ و چهار، پلاک هشت مستقر است.

انتهای پیام//ف.ک
 

راه اندازی خانه استارتاپ در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.