سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی پنتاگون از احتمال توافق ایران و روسیه بر سر اس ۴۰۰

روزنامه استار در مطلبی نوشت ابراز تمایل ایران به خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه، وزارت دفاع آمریکا را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه استار ترکیه نوشت: انتشار خبر‌ها درباره توافق ایران با روسیه برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ موجب نگرانی شدید دولت آمریکا شده است.

استار در گزارشی با اشاره به اینکه ترکیه نیز پیشتر این سامانه‌ها را از روسیه خریداری کرده است، نوشت: بر اساس خبری که در روزنامه روسی نزاویسیمایا منتشر شد، روسیه اوایل سال آینده میلادی سامانه‌های اس ۴۰۰ را به ایران نیز خواهد فروخت.

انتظار می‌رود چنانچه تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شود، این کشور تبدیل به یکی از مشتری‌های عمده سلاح‌های پیشرفته روسیه و چین شود.

کارشناسان با اشاره به اینکه دستیابی ایران به سلاح‌های پیشرفته، آمریکا را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، اعلام کردند: ایران علاقمندی زیادی به خرید هواپیما‌های یاک ۱۳۰، تانک‌های تی ۹۰ و هواپیما‌های سوخو ۳۵ نشان می‌دهد و این موضوع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را نگران کرده است.

استار نوشت: ترکیه نیز پس از بحرانی که بر سر هواپیما‌های اف ۳۵ میان آنکارا و واشنگتن بروز کرد به رغم تهدید‌های آمریکا از خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ از روسیه صرف نظر نکرد و این سامانه‌ها را به پایگاه هوایی مرتد در نزدیکی آنکارا منتقل کرد.

این سامانه‌ها قادر به ردیابی هواپیما‌های پیشرفته نسل پنجم آمریکا از قبیل اف ۳۵، اف ۲۲ و پهپاد‌های پیشرفته و هدف قرار دادن آن‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
جانم فدای ایران
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
و اعدوا لهم ما استطعتم بالقوة