سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای شهر تهران انجام شد:

تصویب یک فوریت الزام شهرداری به پیگیری ثبت توچال

اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی توچال را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران در دستور کار یک صد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که مجموعه توچال یک میراث ثبت شده و مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی است، گفت: ما در توچال چندین پناهگاه مانند کلکچال داریم که در حوزه مدیریت منطقه ۱ واقع شده است و این منطقه نزدیک به ۱ هزار و ۶۰۰ گونه گیاهی دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از ویژگی‌های تهران این است که در دامنه توچال قرار گرفته و متأسفانه تا به امروز تلاشی برای حفظ و ثبت این مجموعه انجام نشده است.

مسجد جامعی تصریح کرد: در دهه قبل نگهبان کوهستان شکل گرفت که بیشتر کار نظافتی را انجام می‌داد و ما در هفته تهران با بازدید از منطقه توچال مشاهده کردیم که اتفاقی که در حال رخ دادن در مجموعه توچال است، به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و امیدواریم همکارانم با رأی دادن به این طرح گامی موثر در حفظ توچال بردارند.

پس از اظهار نظر مسجد جامعی محمد سالاری با ایراد ابهامی به طرح، گفت: ابهامی که مطرح می‌شود، این است که محدوده توچال به چه معنی است و چرا فقط توچال باید مطرح شود.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر با ۱۷ رأی موافق یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.