سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظهره وند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحریم وزرای ایرانی تکرار سیاست‌های خصمانه آمریکا

کارشناس مسائل بین الملل گفت:ایالات متحده آمریکا از اهرم اقتصاد و تحریم علیه ایران و سایر کشور‌ها سوء استفاده می‌کند.

ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  ٬ درباره آشفتگی اوضاع داخلی آمریکا همچنین تحریم وزرای ایران اظهارکرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که اخیرا نظام بین الملل و ازجمله اقتصاد جهانی با آن رو به رو است مسئله سوء استفاده برخی قدرت‌ها مانند ایالات متحده آمریکا از اهرم اقتصاد و تحریم است

او افزود: یکجانبه گرایی آمریکا سبب شده است اقتصاد جهانی با چالش‌های متعدد وکندی رشد روبه روبه شده و این اختلال در مناسبات بین المللی در عرصه روابط دیپلماتیک بین کشور‌ها و روابط اقتصادی و سیاسی منتهی شده است.

ظهره وند با اشاره به مواضع خصمانه آمريكا در قبال كشورمان  ادامه داد: در موضوع ایران، آمریکایی‌ها اقداماتی را که تا  امروز و در طول این چهل سال می‌توانستند به عنوان تحریم اعمال کنند، انجام داده اند. در واقع، شروع تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا  با موضوع ایران بوده  و باید گفت تحریم‌ها دیگر کارایی خود را به طور کامل از دست داده است و کشورمان درطول  این دوره با وجود تمام تحریم‌های فزاینده، توانسته است از یک رشد منطقی به خصوص در عرصه‌های علمی و اداره کشور برخوردار شود و در این زمینه می‌تواند برای بسیاری از کشورها موفق محسوب شود.

کارشناس مسائل بین الملل گفت:  پس از تحریم سازمانها، موسسات و پتروشیمی ایران،  اخیراً شاهد تحریم وزرای وزارت خارجه و ارتباطات از سوی ایالات متحده آمریکا هستیم، این اقدام آمریکا نشانگر استیصال و عصبانیت آنها از موقعيت و نفوذ کشورمان به خصوص در منطقه است و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران در حوزه امنیتی طراحی و سرمایه‌گذاری کرده بودند تاثيری  در  روند رشد و توسعه كشورمان نداشته و به نوعی تمام نقشه‌های آنها درباره ايران نقش برآب شده است.

او تصریح کرد: به همین دلیل است که اعمال تحریم به خصوص برای وزرای داخلی از جمله وزیر ارتباطات بیانگر  ناتوانی آنها در برابر کشورمان است ، زیرا شخص وزیر ارتباطات قرار نیست که در آمریکا یا اروپا سرمایه‌گذاری انجام دهد و متضرر نخواهد شد. این اقدام آمریکا  را می توان در راستای سیاست‌های خصمانه این کشور ارزیابی کرد.

ظهره وند در پایان خاطرنشان کرد: البته بایداین نکته را در نظر داشت که در حال حاضر ایالات متحده اوضاع داخلی آرامی ندارد و بحث استیضاح ترامپ ابعاد جدی‌تری به خود گرفته است. از شخصیتی مانند دونالد ترامپ که تعادل رفتاری ندارد  این نوع  اقدامات  دور از انتظار نيست و بايد گفت اقدامات او دیگر خریداری در جهان و  ایران نداشته  و صرفا یک واکنش غیرمنطقی است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.