سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد ساخت نانو داروی ضد سرطان در یزد امضا شد

سرپرست مرکز تحقیقات نانوبیوتکنولوژی پژوهشکده علوم تولیدمثل یزدگفت: قرار داد ساخت نانو داروی ضد سرطان به مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان برای اولین بار در ایران به همت یکی از خیرین سلامت در یزد منعقد شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا نیکوکار سرپرست مرکز تحقیقات نانوبیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد گفت: قرار داد ساخت نانو داروی ضد سرطان در یزد به مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان برای اولین بار در ایران به همت یکی از خیرین سلامت جهت ساخت یک نانوداروی ضد سرطان منعقد شده است.

او افزود: در صورت موفقیت این پروژه، نتیجه به صورت یک محصول جهت استفاده عموم از سوی شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر به بازار مصرف عرضه می‌شود.

بی بی فاطمه حقیرالسادات  از محققین نانوبیوتکنولوژی در استان،  گفت: این نانو سامانه به منظور تولید سیستم‌های نوین دارورسانی با بهره گیری از علوم نانو و مهندسی بافت در زمینه درمان سرطان می‌باشد و قادر است بیماران مبتلا به سرطان‌های بدخیم دوران کودکی را قبل از رسیدن به مراحل غیرقابل درمان، بهبود بخشد.

 او افزود: این مرحله، فاز اول ساخت دارو است که یک خیر هزینه‌های پژوهشی آن را پرداخت خواهد کرد و یکی از همکاران فوق تخصص هماتولوژی  آنکولوژی به عنوان راهنمای بالینی و ناظر طرح فعالیت می‌کند.

این قرار داد با همکاری مرکز تحقیقات نانوبیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت، گروه فناوری‌های نوین پزشکی و شرکت دانش بنیان ریز زیست فناوران فردانگر امضا شد.

انتهای پیام/ی

انعقاد قرارداد ساخت نانو داروی ضد سرطان در یزد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.