سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه «چینی خانه» اردبیل

مسئول موزه‌های استان اردبیل از رشد ۵۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه چینی خانه اردبیل در ۸ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۷ هزار و ۹۲۵ گردشگر خارجی از موزه چینی خانه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه میزان بازدیدکنندگان داخلی موزه چینی خانه واقع در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با رشد همراه است، افزود: در مدت زمان ذکر شده ۱۷۶ هزار و ۵۹۰ بازدیدکننده داخلی نیز از این موزه بازدید داشتند.

مسئول موزه‌های استان گفت: با توجه به ثبت جهانی این مجموعه، موزه چینی خانه یکی از مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان اردبیل است.

عینی با یادآوری اینکه پارسال موزه چینی خانه به عنوان موزه برتر انتخاب شد افزود: ارزیابی موزه‌ها توسط ایکوم (شورای بین المللی موزه ها) و در ۶ بخش انجام می‌شود.

او گفت: موزه چینی خانه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سه شاخص معرفی، پژوهش و مستند نگاری و خلاقیت و نوآوری رتبه برتر را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/ع

انتخاب موزه چینی خانه شیخ صفی به عنوان موزه برتر کشور

برچسب ها: موزه ، گردشگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.