سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

راه‌اندازی خط اعتباری ۵ میلیاردی برای تولید واگن

رئیس شورای شهر تهران از راه‌اندازی یک خط اعتباری ۵ میلیاردی برای تولید واگن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی که با شهردار تهران برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه برنامه‌های عملیاتی اولویت‌دار و تحقق‌پذیر مبتنی بر برنامه سوم که می‌توان سیاست بودجه سالیانه را بر اساس آن نوشت بررسی شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در این جلسه وقتی موضوع الزامات بودجه مطرح شد، اعضا به این نکته اشاره کردند تا به حال ۷ جلسه برگزار شده و اکنون در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا موارد مورد نیاز این قانون را اصلاح کنیم.

او در خصوص موضوعات دیگر جلسه اظهار کرد: بر این اساس یک نفر از شورایاری‌ها به کمیته نامگذاری اضافه شد و موضوع دیگر هم بحث الزام شهرداری به پیگیری ثبت منطقه توچال بود.

توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت‌ برنامه‌های شهرداری تهران

هاشمی با بیان اینکه افزایش حمل و نقل عمومی جزء اولویت‌های شهرداری تهران است، گفت: این مصوبه در مورد حمل و نقل عمومی اخذ شده است که یکی مربوط به سال ۹۶ بود که باید یک هزار واگن برای تهران خریداری می‌شد، اما به دلیل تحریم‌ها این کار عملی نشد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دیدار خود با جهانگیری اظهار کرد: نتیجه مذاکرات مثبت بود و دوباره جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.

او با بیان اینکه اختصاص ۱۹ هزار اتوبوس برای کلانشهر‌ها مصوب شده که ۵ هزار دستگاه اتوبوس هم متعلق به تهران است، گفت: پیگیری می‌کنیم تا بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای حمل و نقل عمومی تهران هم مصوبه بگیرد.

تأخیر در اخذ مصوبه بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی

هاشمی در خصوص تأخیر در اخذ مصوبه بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی گفت: ناهماهنگی‌های موجود بین وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و بانک مرکزی سبب شده که این مصوبه با تأخیر مواجه شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هفته گذشته در طی تغییر نرخ بنزین ترافیک معابر چگونه بود، گفت: به نظر من در هنگام صبح شاهد پیک ترافیک بودیم، اما بعد احساس کردیم که شهر خلوت شده و به نظر می‌آید خودرو‌هایی که از شهر‌های اقماری وارد تهران می‌شوند بسیار کاهش می‌یابند و ما شاهد کاهش ترافیک هستیم.

او در خصوص میزان خسارات وارده به شهرداری تهران در حوادث اخیر گفت: گزارش کاملی از شهرداری تهران خواستیم و اگر بودجه‌ای برای جبران خسارات می‌دهند لازم است آن را به شهرداری تهران هم بدهند.

هاشمی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد علت سفر پورسید آقایی به مسکو گفت: احتمالا این سفر به همراه آقای اردکانیان وزیر نیرو بود، زیرا مقرر شده که مسکو یک خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری یا یورویی برای تأمین واگن فراهم کند که بخشی از آن به کلانشهر‌ها داده می‌شود و ۶۰۰ میلیون دلار یا یورو از آن هم به تهران اختصاص می‌یابد.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این مبلغ ۵ میلیاردی به دلار و یا به یورو است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.