درصورتی که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرآیند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند.
پیش نیاز فرآیند ثبت تعمیری
دقت داشته باشید تنها در صورتی که شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعالسازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت.
در ادامه مراحل ثبت تعمیری به صورت تصویری آورده شده است.
مرحله یک:
در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. فرایند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبتنام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال میباشد. پس از انتخاب گزینه "شماره ملی" کد ملی خود را وارد مینمائیم و بر روی "ادامه" کلیک مینماییم.
مرحله دو:
سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبتنام تعریف کرده بودیم و سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه "ورود" کلیک میکنیم.
مرحله سه:
پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب کنید:
مرحله چهار:
سپس بر روی گزینه "ایجاد" کلیک میکنیم.
مرحله پنج:
در قسمت بعدی باید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمود. همانگونه که قبلاً ذکر شد تنها میتوان دستگاههایی را انتخاب نمود که شناسه (IMEI)های آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد.
مرحله شش:
پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیر شده را وارد نمایید.
دقت داشته باشید، درصورتی که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر، متعلق به یک مدل دستگاه و شناسه (IMEI) بعد از تعمیر، متعلق به مدل دستگاه دیگر باشد، سامانه همتا، اطلاعات واردشده را تأیید نکرده و فرایند ثبت تعمیری با موفقیت انجام نخواهد شد. در این حالت، شما باید به تعمیرکار دستگاه خود مراجعه نموده و از ایشان بخواهید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند.
مرحله هفت:
در نهایت پس از اطمینان از اطلاعات وارد شده، بر روی گزینه ثبت کلیک مینماییم. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات وارد شده را بررسی مینماید و در صورت تأیید اطلاعات وارد شده، با پیام موفقیتآمیز بودن فرایند مواجه میشویم. در این حالت درخواست به مدت ۴ روز به صورت "در حال بررسی" قرار میگیرد.
مرحله هشت:
در صورتی که تا ۴ روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رؤیت نشود (دستگاه با شناسه قبلی روشن نشود) درخواست با موفقیت انجام میشود، در غیر این صورت درخواست توسط سامانه به علت "رد شده به دلیل رؤیت شدن شناسه" لغو میشود.
مرحله نه:
همچنین در مدت این ۴ روز، میتوانید با کلیک بر روی گزینه "حذف" درخواست ثبت تعمیری خود را لغو نمائید.
در مدت ۴ روز از زمان درخواست ثبت تعمیری تا بررسی نهایی سامانه، امکان انجام هیچکدام از فرایندهای سامانه همتا برای شناسه قبل و همچنین شناسه بعد از تعمیر وجود ندارد و در صورت استعلام اصالت نیز با پیام "در حال انتظار برای انجام فرایند ثبت تعمیری" مواجه میشویم.
نکته خیلی مهم: در صورتی که در همتا نتوانستید فرایند ثبت تعمیری را با موفقیت انجام دهید، به احتمال قوی، باید به تعمیرکارتان مراجعه کنید تا شناسه (IMEI)های قبل از تعمیر را روی دستگاه تان بازگرداند، اما جهت اطمینان میتوانید مشکل تان را با کارشناسان سامانه همتا در ۰۹۶۳۶۶ مطرح نمایید تا راهنمایی کامل تری خدمت شما ارائه گردد.
انتهای پیام/