سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال هفتصد نفر با بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آباد

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی البرز گفت:با بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آباد برای هفتصد نفر اشتغال ایجاد می شود.

مجید توده کشت، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در خصوص شهرک گلخانه‌ای نجم آباد گفت: شهرک گلخانه‌ای نجم آباد در شهرستان نظرآباد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در حال احداث زیرساخت‌ها می‌باشد که طبق پیش بینی‌های انجام شده این شهرک در بهار ۹۹ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: همچنین بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای نجم آباد اشتغالزایی ۷۰۰ نفری شامل ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۵۰ نفر اشتعال غیر مستقیم را در پی خواهد داشت.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز افزود: این شهرک در ۶۵ قطعه با مساحت حدودا ۵۷۰۰ متری طراحی شده که با عنایت به انجام ۲ مرحله فراخوان در روزنامه‌های کثیر الاانتشار به متقاضیان واگذار شده است که این افراد ضمن تامین ۲۰ درصد از هزینه احداث سازه‌های گلخانه ای، درخواست تسهیلات داده و تاکنون ۲۴ نفر جهت اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده اند که برای هریک از افراد ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

توده کشت در ادامه در ارتباط با ضرورت تهیه و تامین زیرساخت‌های مورد نظر در این شهرک گلخانه‌ای گفت: با توجه به اهمیت تهیه و تامین زیر ساخت ها، آب شهرک گلخانه‌ای نجم آباد با تخصیص ۳۰ لیتر بر ثانیه از شرکت آب منطقه‌ای البرز تامین شده  و این آب از لحاظ شوری یا EC به لحاظ تعیین الگوی کشت آزمایش شده که نگران کننده نیز نیست.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز افزود: سایر زیرساخت‌ها از جمله تسطیح، خیابان کشی، شبکه آبیاری، احداث استخر ذخیره آب، شبکه برق، شبکه گاز  نیز در حال انجام است.

او در پایان گفت: باتوجه به برخی نگرانی‌ها در خصوص مجاورت شهرک با رودخانه فصلی نجم آباد و احتمال سیل می‌توان گفت که  با مساعدت استاندار البرز لایروبی رودخانه و تقویت دیواره‌های آن انجام شده است و خطری در این باره وجود ندارد.

انتها پیام/ش

بهره برداری از شهرک گلخانه ای نجم آباد در سال آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.