سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: مسکو به دنبال اطلاعاتی برای تایید خبر وقوع انفجار اتمی در دریای چین است

پس از انتشار خبری مبنی بر احتمال وقوع یک انفجار اتمی زیر دریای چین از سوی یک رسانه آمریکایی، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت مسکو به دنبال منابعی است تا این خبر را تایید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد مسکو اطلاعات موثقی از انفجار اتمی که ادعا شده در زیر آب‌های دریای چین جنوبی به وقوع پیوسته ندارد و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص است.

ناریشکین در ادامه افزود مسکو در حال حاضر تلاش می‌کند از طریق منابع مختلف گزارش‌های منتشره در این خصوص را تایید کند.

پیشتر، رادیو «هال ترنر» که در آمریکا مستقر است گزارش داده بود ابزار‌های اقیانوس شناسی انفجاری را در زیر آب‌های دریای چین در عمق ۵۰ متری با قدرت بین ۱۰ تا ۲۰ کیلوتن تشخیص داده‌اند. این قدرت شناسایی شده تقریبا برابر با بمب‌هایی است که آمریکا در جنگ جهانی دوم بر روی شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن انداخت. این رادیو به نقل از منابع نظامی ناشناس اعلام کرد انفجار در ۲۰ نوامبر (سه روز پیش) روی داده و بنا به گفته آن‌ها احتمال زمین‌لرزه منتفی است.

این رسانه همچنین با استناد به «شبکه جهانی نظارت بر محیط زیست» گزارش داد که در سواحل چین، محلی که انفجار مذکور گفته می‌شود در آنجا روی داده، «قرائت‌های پرتویی قابل توجه» وجود داشته است. با این حال، در همان زمان یک روزنامه ژاپنی، گزارش داد که اندازه‌گیری‌هایی که از سوی ارتش چین در آن مکان انجام شده، هیچ «قرائت پرتویی» را نشان نمی‌دهد.

تاکنون، هیچ مقام دولتی آمریکا در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جابر
۰۲:۴۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۸
چین و آمریکا و روسیه آقا خدا وکیلی یه بمب بزنین مارو نابود کنین داریم ذره ذره آب میشیم به خدا توی مملکتی که بی عدالتی داره بیداد میکنه