سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری تب برفکی از خردادماه جاری تاکنون در کرمانشاه گزارش نشد

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه بیماری تب برفکی از خردادماه جاری تاکنون در استان گزارش نشده، گفت : در حال آماده شدن برای واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری در فصل زمستان هستیم.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیدحاج محمدی مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت : تا اوایل خردادماه سال جاری، دام‌های سه شهرستان درگیر این بیماری شدند که کنترل و مقابله شد و اکنون وجود ندارد.

او گفت : برای واکسیناسیون تب برفکی در زمستان آماده می‌شویم تا با انجام آن در ماه‌های دی، بهمن و اسفند ۹۸ و بهار ۹۹ این بیماری نیز از بین رود.

او افزود: این بیماری کنترل شده است، ولی باید در نظر داشت که ویروس تب برفکی مانند ابله نیست و همواره در حال جهش و تغییر شکل است با این حال تاکنون تغییر شکلی نداده و واکسن‌های ما آن را کنترل کرده است.

این مسوُول افزود: سه میلیون و نیم راس دام سبک در استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس به عشایر تعلق دارد که دام‌های استان ایلام، لرستان و خوزستان نیز به این دلیل که دام‌های تحت پوشش ما است نیز کنترل می‌شوند.

او گفت: دولت جمهوری اسلامی در کل خاورمیانه برای دامدار و مرغدار کم هزینه نکرده و واکسیناسیون‌های استراتژیک را به صورت رایگان در کشور انجام می‌دهد.

حاج محمدی با تاکید براینکه سرمایه‌های دامی با چنگ و دندان حفظ می‌شود، افزود: همچنین سلامت مردم در بحث بیماری‌های مشترک انسان و دام را حفظ می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

دام‌های سه شهرستان درگیر بیماری تب برفکی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.