سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل پرونده احتکار به مبلغ ۶ هزار و ۷۷۰ میلیون ریال در مهاباد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد از تشکیل پرونده احتکار به ارزش ۶ هزار و ۷۷۰ میلیون ریال برای یک انبار کالای غیر مجاز به اتهام احتکار مواد شیمیایی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: با توجه به اجرای طرح سامانه جامع انبار‌ها و لزوم ثبت انبار کالا‌ها در این سامانه از سوی صاحبان مشاغل و صنوف سطح کشور، درحین بازرسی و بررسی اسناد و مدارک محرز شد که انباری مملو از مواد شیمیایی کشاورزی فاقد هر گونه مجوز و کد ثبت نامی در سامانه مذکور بوده و برای صاحب انبار پرونده احتکار تشکیل شد.

او افزود: مواد شیمیایی کشاورزی در این انبار بالغ بر ۱۰۴ نوع کالا مانند سموم وکود‌های شیمیایی و انواع حشره کش است که فاقد هر گونه مجوز ثبت انبار بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد اضافه کرد: پرونده تخلف واحد مذکور پس از تشکیل و ارائه نظریه کارشناسی جهت صدور رای نهایی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

جهین تصریح کرد: به منظور طرح سامانه جامع انبار‌ها و لزوم ثبت انبار کالا در این سامانه از سوی صاحبان مشاغل و صنوف سطح کشورو پس از چندین نوبت اطلاعیه‌های مختلف در طول دو سال گذشته اکثر صاحبان مشاغل و تولیدی‌ها و صنوف مختلف و عمده فروشان در سامانه مذکور ثبت نام نموده و نسبت به اخذ بارنامه مطابق کدپستی انبار مورد نظر و ثبت بار ارسالی و دریافتی خود اقدام می‌نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات بخصوص کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم منوط به مصوبه ستاد تنظم بازار استانی است و افزایش قیمت بدون مصوبه این ستاد انجام نخواهد شد.

او افزود: مردم نباید اسیر شایعات مبنی بر افزایش قیمت‌های متأثر از افزایش قیمت بنزین شوند و هرگونه گران فروشی و افزایش قیمت را با سامانه شبانه روزی ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در میان بگذارند.

انتهای پیام/ج

تشکیل پرونده احتکار برای انبار کالای غیر مجاز  در شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.