سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه آمریکا:

چین برای ثبات در افغانستان گامی برنداشته‌ است

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت: چین تاکنون همچون یک بازیگر واقعی در توسعه و با ثبات سازی افغانستان گامی برنداشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت: چین تاکنون همچون یک بازیگر واقعی در توسعه و با ثبات سازی افغانستان گامی برنداشته است.

 «الیس ولز» اضافه کرد: پکن می‌خواهد برای دریافت راه حل سیاسی به بحران افغانستان با واشنگتن همکاری کند، اما تاکنون این کشور اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

وی ادامه داد: درباره اینکه آمریکا و چین همکاران مهم در دریافت راه حل سیاسی افغانستان باشند، فرصت‌ها را می‌بینیم. خلیلزاد در کنار بازیگران دیگر منطقه‌ای با همتای چینی‌ خو دیدار می‌کند، اما تاکنون چین اقدامی در زمینه ثبات در این کشور انجام نداده است.

ولز که درباره سیاست‌های چین در منطقه – از جمله پاکستان - در مرکز پژوهشی ویلسن آمریکا سخنرانی می‌کرد، تصریح کرد: مبارزه پاکستان با ترویسم گامی اساسی برای گسترش رابطه میان آمریکا و این کشور بوده و اسلام آباد ظرفیت محدود کردن گروه های تروریستی در خاک این کشور را دارد.

این در حالی است که قرار است چین از یک نشست بین الافغانی – حکومت افغانستان، سیاسیون و طالبان – میزبانی کند. این نشست قرار بود ماه پیش برگزار شود، اما به دلایلی به تعویق افتاد.

حکومت افغانستان می‌گوید که هیاتی را برای شرکت در این نشست ایجاد کرده‌ اما تاکنون زمان برگزاری این نشست مشخص نشده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: الیس ولز ، افغانستان ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.