سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز برگزاری سطح ۴ حوزه علمیه در یزد

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد گفت: طلاب پس از اتمام سطح ۳ می‌توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حجت‌ الاسلام سیدعباس حسینی‌پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد از راه‌اندازی رسمی سطح ۴ خارج حوزوی برای این استان خبر داد و گفت: هم اکنون طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می‌توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

او افزود:  هم اکنون نیز حوزه علمیه استان یزد، حوزه‌ای فعال و پویا بوده و بر اساس رتبه بندی‌های کشوری این حوزه جز شش حوزه برتر کشور است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: از ابتدای بررسی دروس خارج شهرستان‌ها از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه، معاونت آموزش استان یزد نیز صوت و تقریر دروس خارج تعدادی از اساتید را برای ارزیابی و بررسی، آماده و به شورای عالی حوزه‌های علمیه ارسال کرد.

او گفت: پس از پیگیری‌های فراوان مدیریت و معاونت آموزش استان، برخی از دروس خارج استان مورد تائید شورای عالی حوزه‌های علمیه قرار گرفت و مجوز برگزاری سطح ۴ به صورت رسمی برای حوزه علمیه استان یزد از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور صادر شد.

حسینی‌پور افزود: از این پس طلاب پس از اتمام سطح ۳ نیاز به هجرت به شهر مقدس قم نداشته و می‌توانند در شهر یزد به تحصیل خود ادامه دهند.

او ضمن تقدیر از مدیر استان، اساتید و همه بزرگوارانی که در به سرانجام رسیدن این امر مهم معاونت آموزش استان را یاری کردند، گفت: جزئیات دروس خارج و زمان برگزاری این دروس متعاقبا به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

از قدیم الایام همه یزد را به عنوان دارالعلم و دارالعباده می‌شناسند و همواره این شهر مهد عالمان بزرگی همچون سید محمدکاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه، آیت‌الله‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله العظمی محقق داماد، آیت‌الله محمد تقی بافقی، مرحوم شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و دیگر عالمان و بزرگان بوده است.

انتهای پیام/ی

مجوز برگزاری سطح ۴ حوزه علمیه در یزد صادر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.