سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصیرزاده: همان ابتدا ۵ هزار دلار به پریرا پرداخت کردیم/ باشگاه‌ها تا زمانی که خارجی‌ها از ایران نرفته اند، قراردادشان را پرداخت کنند

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: همان زمان که پریرا از گسترش فولاد رفت، ابتدا ۵ هزار دلار را به حساب او واریز کردیم و ما بقی پولش را هم در ۴ مرحله به او پرداخت می کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز درباره محرومیت باشگاه ماشین سازی تبریز از پنجره نقل و انتقالاتی فیفا گفت: لوسیانو پریرا وقتی در سال ۹۶ در تیم سابق گسترش فولاد تبریز بازی می کرد و موقعی که می خواست از این تیم جدا شود بر اساس تفاهم نامه ای که با مدیران باشگاه امضا کرد قرار شد در ۴ مرحله مبلغ ۳۶ هزار دلار را دریافت کند و از این مبلغ حدود ۵ هزار دلار را به صورت نقد دریافت کرد و بعد از آن شماره حسابی را به باشگاه داد که مربوط به کشور هنگ کنگ بود و به باشگاه اعلام کرد که ما بقی پول را به این حساب واریز کنند، اما به دلیل مشکلات موجود باشگاه موفق نشد این پول را به حساب هنگ کنگ واریز کند و بعد از این موضوع پریرا با وکلیل خودش جلسه ای برگزار کرد تا پول را از ما بگیرد. با صحبت هایی که با وکیل او داشتیم، به او گفتیم که با توجه مشکلات موجود نمی توانیم این پول را به این شماره حساب واریز کنیم و به خاطر همین پریرا ارتباط خودش با باشگاه گسترش فولاد را قطع کرد و شکایت خود را به فیفا برد و فیفا هم به ما نامه زد تا پول او را هر چه زودتر پرداخت کنیم که ما هم این نامه را تایید کردیم.

او افزود: نکته قابل توجه این است که پریرا در ادامه منکر پرداخت شدن آن ۵ هزار دلار اول شد، یعنی گفت که آن ۵ هزار دلار را به من ندادند و ما هم مستندات خود را به فیفا ارسال کردیم که او ۵ هزار دلار را دریافت کرده و آن ها هم این مسئله را قبول کردند. فیفا اعلام کرد به خاطر دیرکرد پولی که باید به او پرداخت کنید باید از وکیلش شماره حسابی را دریافت می کردیم تا ما بقی پول را به او پرداخت کنیم. حدود ۲ ماه از این موضوع گذشت و ما به فیفا اعلام کردیم که وکیل او هنوز هیچ شماره حسابی به ما نداده تا پول را برایش واریز کنیم و جالب است وکیل پریرا دوباره یک شماره حساب جدید برای ما فرستاد که باز هم در کشور هنگ کنگ بود. تمام بانک های بین المللی یک قانون دارند، یعنی وقتی یک پولی هنگفت به حسابی واریز شود، تحقیق می کنند که این پول از کجا و به چه دلیلی به این حساب واریز شده است و زمانی که ما ۱۰ هزار دلار را به آن شماره حساب داده شده واریز کردیم بانک مربوطه از ما دلیل این واریز را پرسید و ما هم گفتیم که بابت طلبی است که باید به بازیکن مورد نظر خودمان پرداخت می کردیم.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز تصریح کرد: زمانی که ما پول را می خواستیم واریز کنیم بانک مربوطه گفت باید این واریز حساب به نام باشگاه باشد و چون ما این پول را از طریق یک شرکت می خواستیم واریز کنیم بانک مربوطه قبول نکرد و می گفتند باید به نام خود باشگاه باشد تا ما این را قبول کنیم تا بر اساس قانون پولشویی بتوانند این شماره حساب را بپذیرند و به حساب پریرا واریز کنند و این ۱۰ هزار دلار هم بسته شد. بعد از این ماجرا وکیل پریرا به ما اعلام کرد که یک شماره حساب هم در ایران دارد و بعد هم دوباره فیفا به ما یک شماره حساب داد که دوباره نمی توانستیم این پول را برای او واریز کنیم و برای من خیلی جالب است که آیا فدراسیون قدرتمندی مثل فدراسیون جهانی فوتبال که نامش فیفا است، نمی داند که کشور ما به دلیل برخی مسائل مالی در تحریم قرار دارد؟ حتی آن ها نمی توانند پاداش های ما را از ای اف سی پرداخت کنند و همیشه هم‌ می بینیم که به باشگاه ها فشار می آورد که حتما باید این پول را پرداخت کنید و ای کاش فدراسیون فوتبال کشورمان در جلساتی ‌که با مسئولان فیفا برگزار می کنند به آن ها بگویند که ما نمی توانیم پول را پرداخت کنیم، نه این که پول نباشد بلکه راهی برای پرداخت پول نداریم،  به همین علت فیفا ما را تهدید کرد که اگر پول پریرا را کامل پرداخت نکنید باشگاه شما را از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی محروم می کنیم و چون در آن زمان ما نمی توانستیم پول را کامل پرداخت کنیم بنده با پریرا یک جلسه ای را ترتیب دادم و به او گفتم به معادل پولی که می خواهید دریافت کنید ما به شما ریال می دهیم تا بعد از آن هر طوری که مایل هستید پول خود را از صرافی بگیرید که در هر صورت مورد موافقت او قرار نگرفت.

نصیرزاده ادامه داد: ما در قانون فیفا دو بخشنامه ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ آماده است که اگر شما پول بازیکن مورد نظر را تا تاریخ مشخص پرداخت کنید، بند محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی باز می شود و خوشبختانه بند اول آن نصیب باشگاه ما شده است و در قرارداد پریرا هم آمده که اگر پول را پرداخت کنید پنجره محرومیت باز خواهد شد و زمانی که من این موضوع را اعلام کردم با واکنش برخی از دوستان خودم در باشگاه ها مواجه شدم، زیرا کسی در باشگاه ها نبود تا این بند را مطالعه کند. وقتی این بند را مطالعه می کردند دیگر این طور ما را مورد هجمه قرار نمی دادند. باشگاه های ما بدانند که چنین قانونی در فیفا وجود دارد، وقتی پول را پرداخت کنید این پنجره محرومیت به خودی خود باز می شود.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین سازی تبریز درباره قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی که در فوتبال ما بازی می کنند و بعد به خاطر پرداخت نشدن طلب های خود به فیفا شکایت می کنند گفت: زمانی که هنریکه در تیم ما بازی می کرد، ما باید ۳۰ هزار دلار پرداخت می کردیم و این موقعی بود که ما می توانستیم این پول را به راحتی به او بدهیم، اما هنریکه عجله کرد و زمانی که از ایران رفت به سرعت شکایت خود را فیفا اعلام کرد. توصیه من به باشگاه ها این است که چه مربیان خارجی و چه بازیکنان خارجی که در تیم تان حضور دارند، قبل از آن که ایران را ترک کنند پول کامل آن ها را پرداخت کنید. موقعی که این مربیان و بازیکنان خارجی می بینند که نمی توانند به پولشان دست پیدا کنند به سرعت شکایت خود را به فیفا اعلام می کنند و چون ما هم برای انتقال پول مشکل داریم، نمی توانیم به موقع پول را پرداخت کنیم و باعث جریمه شدن باشگاه ها می شود.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.