سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد سرمایه‌گذاران افغانستان در سیستان و بلوچستان تسهیل شود

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: تردد سرمایه‌گذاران افغانستان در سراسر استان از درخواست‌های مهم بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور است که انتظار می‌رود با کمک و همکاری مسوولان محلی تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالغفور لیوال  سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در دیدار با فرماندار چابهار اظهار کرد: اکنون تجار افغانستان با هر میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار اقامت کوتاه مدت دارند و در دیگر نقاط شهرستان و حتی شهر چابهار با مشکلات عدیده‌ای در بحث تردد مواجه هستند.

او  بیان کرد: مسئولان و مدیران سیستان و بلوچستان برای تردد سرمایه‌گذاران به سراسر این استان اقدام‌ها و تشریفات اداری را انجام دهند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: تجار و بازرگانان زیادی چابهار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند لذا می‌طلبد با این افراد نهایت همکاری در زمینه تردد، مراجعت و در نظر گرفتن دیگر مشوق‌ها انجام شود.

او  افزود: چابهار را یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری می‌دانیم و در آینده امیدواریم ریل و جاده افغانستان به استان سیستان وبلوچستان متصل شود.

لیوال ادامه داد: اقامت تجار در ایران یکی از مشکلاتی است که امیدواریم هر چه سریعتر برطرف شود.

او  گفت: بندر چابهار در حد و اندازه یک بندر بزرگ است و می‌تواند هزاران تن از کالا‌های افغانستان را به دنیا صادر کند و نیازمندی‌های این کشور را می‌توان از این بندر وارد کرد.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های توریستی و تفریحی عنوان کرد و افزود: کوه‌های مریخی، دریا و جاذبه‌های زیبا می‌تواند برای هر گردشگری دیدنی باشد.

چابهار متصل کننده افغانستان به آب‌های آزاد است

فرماندار چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از مناطق مهم برای تجارت و ترانزیت است و می‌تواند متصل کننده این کشور محصور در خشکی به آب‌های آزاد اقیانوس هند باشد.

رحمدل بامری افزود: تمام مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تا حصول نتیجه مثبت پیگیری و از هیچ کوششی برای توسعه روابط و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در چابهار دریغ نمی‌کنیم.

او  بیان کرد: ایران سال‌ها میزبان شمار زیادی از مردم افغانستان بوده و همه خدمات را به آن‌ها ارائه داده است.

سفیر جمهوری اسلامی افعانستان در سفری سه روزه به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار با تجار، بازرگانان افغان و اعضا اتاق بازرگانی دیدار و از کارخانه‌های تولیدی و خدماتی سرمایه‌گذاران افعانستان بازدید کرد.

بازدید از بندرشهیدبهشتی و کلانتری، نوار ساحلی چابهار به گواتر، کوه‌های مریخی و مناطق تفریحی و گردشگری، مجتمع تجاری، کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد از دیگر برنامه‌های سفیر جمهوری اسلامی افغانستان به چابهار بود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.