سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی ۹۰ نقطه سیستان و بلوچستان را دربرگرفت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ۹۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی این استان بارندگی گزارش شد که صبح امروز بیشینه بارش‌ها با ۲۱ میلی متر در ایستگاه «کمبل سلیمان» از توابع چابهار ثبت شده است.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: به طور کلی بارش‌های ۴۰ ایستگاه باران‌سنجی و هواشناسی بین پنج تا ۲۱ میلی متر بوده است.

او ادامه داد: در ایستگاه‌های کنارک و تمندان در خاش ۱۶.۵ میلی متر، ترشاب و کوشه در خاش و سیرکان در سیب سوران ۱۳ میلی متر باران باریده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های این سامانه بارشی تا بامداد جمعه در غالب نقاط استان بویژه مناطق مرکزی، جنوب، سواحل و روی دریا ادامه دارد.

او  افزود: رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای با احتمال تگرگ نیز در این مدت در نواحی یاد شده وجود دارد.

دیانتی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارندگی‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

او  گفت: از پنجشنبه شب با تقویت جریانات شمالی و ریزش هوای سرد در سیستان و بلوچستان دمای هوا به شکل محسوسی سردتر می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود اعداد دماسنج‌ها بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یابد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بعدازظهر پنجشنبه در نواحی شمالی، مرز شرقی و غرب استان وزش باد‌های سرد شمالی شدید و در پاره‌ای نقاط گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

او  با بیان اینکه دریای عمان مواج است، خاطرنشان کرد: آسمان دریا و سواحل جنوب سیستان و بلوچستان امروز ابری همراه با توفان‌های تندری و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.