سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وطن دوست خبر داد؛

درآمد ناچیز کشور از حوزه هوش مصنوعی

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: سهم کشور از درآمدهای حاصل از حوزه هاب بسیار ناچیز است که امکان مقایسه آن با دیگر کشور‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل وطن دوست مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری در مراسم افتتاح این بنیاد گفت: امروز نمی‌توانیم یک کسب و کار را تأسیس کنیم و آن را ۱۰ سال به یک صورت نگه داریم.

وی افزود: فناوری‌های امروز در حوزه هاب (هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین) است.

مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود حدود ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هاب در منطقه ایجاد شود.

وطن دوست گفت: ۲۵ درصد مشاغل در حوزه هاب تا ۵ سال آینده شکل خواهند گرفت.

وی افزود: در همسایگی ما کشور‌هایی وجود دارند که ۱۷ میلیارد دلار از حوزه هاب درآمد کسب می‌کنند، به عنوان مثال درآمد عربستان ۳ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۵ میلیارد دلار و امارات ۱.۵ میلیارد دلار از حوزه هاب است.


بیشتر بخوانید: بنیاد ملی توسعه فناوری افتتاح شد


مدیر بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: ۴۷ درصد بازار هوش منصوعی در منطقه خاورمیانه است و از این مقدار ۴۳ درصد در اختیار سه کشور همسایه ما قرار دارد و درآمد این سه کشور از حوزه هاب ۱۲.۵ درصد درآمد ناخاص ملی آن‌ها است.

وطن دوست ادامه داد: سهم کشور از درآمدهای حاصل از حوزه هاب بسیار ناچیز است که امکان مقایسه آن با دیگر کشور‌ها وجود ندارد و دلیل آن هم کندی دستگاه‌های دولتی در این حوزه، عدم وضع قوانین، فاصله دانشگاه با بازار کار و از دست دادن نیرو‌های متخصص و مهاجرت آن‌ها است.

وی گفت: لازم است نهاد‌های دولتی- خصوصی در حوزه فناوری فعال شوند.

وطن دوست بیان کرد: بنیاد ملی توسعه فناوری سعی دارد با پژوهش، آموزش و تجاری سازی به سازمان‌های دولتی کمک و فاصله دانشگاه و بازار کار را کم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اینترتو وصل کنید