سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت اعضای شورای امنیت با حمایت آمریکا از شهرک‌های صهیونیستی

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از تصمیم آمریکا برای قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته خود، از تصمیم آمریکا برای قانونی دانستن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری به شدت انتقاد کردند.

نیکلای ملادنوف، هماهنگ کننده ویژه روند صلح روز گذشته اعلام کرد موضع سازمان ملل همچنان مانند قبل است و اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی و مانع رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در خاورمیانه است.

او در ادامه بر اهمیت برگزاری انتخابات معتبر در فلسطین تأکید کرد و گفت: «هنوز صدای همه نسل فلسطین برای آینده شنیده نشده است.»

این مقام تقسیمات داخل فلسطین به عنوان «سرطانی» توصیف کرد که تشکیل دولت مستقل، صلح و تعهد به دموکراسی را از بین می‌برد.

کارن پیرس، سفیر انگلیس در سازمان ملل تأکید کرد که موضع هیئت وی در مورد شهرک سازی تغییر نکرده است. وی در سخنرانی به نمایندگی از پنج کشور اروپایی -انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و لهستان- مجددا تکرار کرد که «تمام فعالیت‌های شهرک سازی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی است.»

سایر کشور‌های اروپایی نیز خواستار پایان بخشیدن به فعالیت‌های شهرک سازی غیرقانونی رژیم اشغالگر قدس شدند.

در همین حال دنی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که عضو شورای امنیت نیست از تصمیم آمریکا حمایت کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه چهار دهه موضع آمریکا در مورد شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را معکوس کرد این اقدام صهیونیست‌ها را قانونی دانست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.