سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین «شکرانه خدمت» و تقدیر از خادمان دهه پایانی ماه صفر برگزار شد

آستان قدس رضوی از ۴۵۰ نفر از اقشار مختلف که در دهه پایانی ماه صفر با شعار محوری «همه خادم‌الرضاییم» نقش‌آفرینی کردند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیین «شکرانه خدمت» با محوریت تقدیر از ۴۵۰ خادمان و فعالان دهه پایانی ماه صفر با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

«شکرانه خدمت» برای اولین بار به منظور تقدیر از فعالیت و نقش گروه‎‌های مردمی و نمایندگانی از گروه‌های مختلف خدمتی از قبیل پاکبانان، هلال‌احمر، راننده اتوبوس، راننده تاکسی، حوزه بهداشت و سلامت، فعالان فرهنگی، پویش نذر نان، پویش منزل من هم زائرسراست، مبلغان، نیروی انتظامی، نمایندگانی از بخش‌های مختلف آستان قدس ، اجرایی شد.

گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به این‌که ۵ هزار هئیت مذهبی در ایام دهه آخر صفر به مشهد مشرف شده اند، گفت: مهم‌ترین مسئولیتی که برعهده متصدیان قرار داده شده تسهیل و تسریع جریان خدمت به زائران است و باید در این زمینه گام برداریم.

او از سازماندهی ۵۰ هزار نفر در حرم مطهر امام رضا (ع) به منظور خدمت افتخاری در این آستان خبر داد و تصریح کرد: با همت و تلاش در زمینه رصد تجربه‌ها و ایجاد الگو از تجارت می‌توانیم نمونه‌ای از الگو‌های خدمت به آحاد جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از اجرای موفق پویش «منزل من هم زائرسراست» مراسمی جهت تقدیر از شرکت کنندگان در این طرح برگزار شد و چندین نفر دواطلب شدند تا در همه ایام سال منازل آن‌ها میزبان زائران امام رضا (ع) باشد و این‌ها جلوه‌هایی از ارادت در خدمت رسانی در دهه آخر صفر است که هر کدام از این موارد بدون پشتوانه الزامات و دستورات اداری و حکومتی به وقوع پیوسته است.

گنابادی نژاد افزود: امسال در پویش جهاد خدمت بیش از ۲۲ هزار نفر اعلام آمادگی کردند تا به زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت رسانی کنند و مهم‌ترین مسئولیتی که برعهده متصدیان قرار داده شده تسهیل و تسریع جریان خدمت است و باید در این زمینه گام برداریم.

او ساختار سازمان‌دهی شده خدمت به زائر را بهترین الگو برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: زائران پیاده هر کدام سرمایه بزرگی برای سازندگی معنوی و معرفتی هستند. برای ادقام در زمینه اولویت‌های اجتماعی در بعد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین بعد ارتقا و رشد ظرفیت‌های معنوی که در بیانه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، می‌توان از این فرصت استفاده کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
 

تقدیر آستان قدس رضوی از خادمان دهه پایانی ماه صفر در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.