سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال بیش از هشت هزار و ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی استان ایجاد شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : در سال ۹۵، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ایجاد شد و این آمار دز سال ۹۶ به سه هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

او با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷، چهار هزار و ۱۴۱ نفر در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت شدند، گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال باید ۹ هزار و ۹۵۲ شغل در بخش کشاورزی کرمانشاه ایجاد شود که تاکنون هشت هزار و ۵۶۰ مورد آن محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تولید محصولات کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و افزود: امسال در خرید گندم از کشاورزان رتبه پنجم کشور و در خرید بذر رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

حاتمی گفت: امسال ۳۸ هزار تن بذر گندم خریداری کردیم در حالیکه کل نیاز استان و بخشی از نیاز استان همجوار را برای سال آینده پوشش می‌دهد.

او با بیان اینکه ۸۲۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: از این میزان تولید گندم، ۵۵۱ هزار تن توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی خریداری شد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۲۹۰ هزار تن جو و ۱۶ هزار تن کلزا در کرمانشاه تولید شده است.

حاتمی به تولید گوجه کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: ۸۳۲ هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت‌گوجه فرنگی رفت که پنج درصد سطح زیر کشت گوجه کشور را به خود اختصاص داد.

او با بیان اینکه ۵۲۰ هزار تن گوجه از مزارع کرمانشاه برداشت شده است، گفت: میزان تولید گوجه در استان کرمانشاه مازاد نیاز بود به همین دلیل ۹۱ هزار تن‌گوجه توسط تعاون روستایی به صورت حمایتی خریداری شد.

او افزود: زمانی که گوجه کیلویی ۴۰۰ تومان بود کیلویی ۸۰۰ تومان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.

 

 

انتهای پیام/د

۲ هزار و ۳۰۰ نفر شغل در بخش کشاورزی ایجاد شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.