سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی ؛

بازطراحی کتابخانه‌های عمومی باید موجب ارتباطات بیشتر اجتماعی شود

مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت : بازطراحی کتابخانه‌های عمومی باید موجب ارتباطات بیشتر اجتماعی شود تا بر زندگی مردم تاثیر مثبت‌تری برجای گذارد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیامک محبوب مدیرکل برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت : برای این کار اقداماتی انجام شده که آمایش سرزمین کتابخانه‌ها نمونه‌ای از آن است که کرمانشاه به عنوان پنجمین استانی است که این طرح به منظور بررسی پروژه‌ها و ساختمان‌های کتابخانه‌ها در آن اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه اگر کتابخانه‌ها از بین روند بخش بزرگی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی از بین خواهد رفت، گفت : طرح این پرسش و نگرانی، که آینده کتابخانه‌های عمومی چگونه خواهد بود منجر شد که یک بازطراحی توسط کارشناسان در این بخش صورت گیرد.

محبوب افزود: این بازطراحی در قالب سه کارکرد اطلاع رسانی به مردم، کارکرد آموزشی و بازپروری در قالب فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت انجام شد و به ذهن کارشناسان این موضوع رسید که بهتر است بیش از آنکه در قالب سنتی این مراکز باقی بمانیم به نقش اجتماعی آن نیز بهای بیشتری دهیم.

او افزود: در این نگرش علاوه بر گرامیداشت کتاب به این نتیجه رسیدیم که دانش تنها در دل کتاب نیست بلکه در دل ارتباطات اجتماعی است و مدیریت کتابخانه‌های عمومی باید به سمت برآمدمحوری حرکت کند.

این مسوول گفت: در این رویکرد، کتابخانه‌ها باید به مکانی برای تبادل آرا تبدیل می‌شد تا امکان تولید فرهنگی و اجتماعی در آن میسر شود.

محبوب گفت: این رویکرد را در طراحی کتابخانه‌های عمومی در پیش گرفته ایم و تلاش داریم در طراحی ساختمان و هم در برنامه‌ها این مهم را عملی کنیم تا نقش موثرتری در زندگی مردم داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

آمایش سرزمین کتابخانه‌ها

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.