رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح تعریض خیابانها در ابتدا به منظور تحقق رویکرد خودرو محوری و ایجاد بزرگراههای درون شهری طراحی شد، گفت: این رویکرد باطل است و در کشورهای توسعه یافته هم دیگر به این سمت نمیروند.
او افزود: در تهران هم علی رغم سرمایههای زیادی که از درآمد طرح تفصیلی نصیب شهرداری شد، ولی این درآمدها در حوزه توسعه بزرگراههای درون شهری انجام شد که اگرچه به لحاظ عملیات عمرانی و به نمایش گذاشتن توان مهندسی کشور کارهای ارزشمندی بود، ولی به لحاظ ارتقای کیفیت زندگی، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک نتیجه معکوس گرفتیم و لذا این رویکرد را متوقف کردیم.
بیشتر بخوانید: چقدر از افزایش قیمت بنزین نصیب حمل و نقل عمومی میشود؟
سالاری با بیان اینکه لغو طرح تعریض خیابانها بدون توسعه حمل و نقل عمومی افزایش ورود خودروها در سطح معابر را به دنبال دارد، گفت: در این شرایط شهروندان دچار مشکلات جدی خواهند شد و لذا ما باید به موازات توقف رویکرد بزرگراه سازی در شهر توسعه حمل و نقل عمومی و پاک را هم به همراه ابزارهای مختلف برای دسترسی شهروندان به آن داشته باشیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در پی اصلاح قیمت بنزین تاکنون سهمی از محل این درآمد برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته نشده است.
انتهای پیام/