سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرامش موجود قطعا ماندگار است / با هوشیاری مردم آشوبگران راه به جایی نخواهند برد

اغتشاشاتی که به دنبال اصلاح قیمت بنزین در کشور رخ داد با هوشیاری و عدم همراهی مردم مشهد، خسارتی در این شهر نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صبح روز پنجشنبه برای مردم ایران با یک غافلگیری آغاز شد. افزایش ۵۰ درصدی بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰ درصدی بنزین آزاد خیلی زود به تیتر اول رسانه‌های دیداری و شنیداری سراسر کشور تبدیل شد.

مردم علاوه بر اینکه از شیب تند این افزایش قیمت گله داشتند از اجرای ناگهانی و یکباره این طرح هم گله‌مند بودند. موج نارضایتی مردم خیلی زود بالا گرفت و فضای مجازی به صحنه اظهار نظر‌های تند در این باره تبدیل شد. از صبح تا ظهر به یکباره این موج به طوفان خروشانی در فضای کشور تبدیل شد و فراخوان‌ها برای اعتراض و تجمع فضای مجازی را درنوردید.

مشهد نقطه اول این تجمعات و اعتراض‌ها در کشور  بود. طی اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی دست به دست می‌شد قرار بود ساعت ۲۰ پنجشنبه شب، مردم به سبک اعتراضات کشور هنگ کنگ ماشین‌های خود را در بلوار وکیل آباد که اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین شریان اصلی شهر مشهد است رها کنند.


از ساعت ۲۰ بلوار وکیل آباد کم کم شلوغ می‌شود، معترضان از هر گوشه شهر خود را به این بلوار می‌رسانند، بعضی از رانندگان ماشین‌های خود را در بلوار رها می‌کنند و خیلی زود این بلوار مهم و اصلی در ترافیک قفل می‌شود. صدای بوق ممتد کل فضا را  گرفته بود، مردم شروع به سر دادن شعار می‌کنند و عده‌ای هم به شکستن شیشه‌ ماشین‌ها و مغازه‌ها و کندن علایم راهنمایی سطح بلوار می پرداختند.

 



نیرو‌های پلیس و یگان ویژه به سرعت وارد عمل می‌شوند و سعی در متفرق کردن آشوبگران و جلوگیری از آسیب رسیدن به اموال عمومی می‌کنند. تجمعات کم کم به به خیابان‌های حاشیه بلوار کشیده می‌شود و نهایتا تا ساعت ۱۲ شب جمعیت متفرق می‌شوند. 

 

امام رضا(ع)، حافظ زائران و مجاورانش

در این رابطه علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: این استان در جریان نا آرامی‌های اخیر به برکت وجود بارگاه نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) شاهد کوچکترین خسارت مادی یا مصدومیت برای افراد نبود، زیرا خود آن حضرت از زائران و مجاورانشان مراقبت کردند.
 

او با قدردانی از جوانان استان، تصریح کرد: این قشر ظرف همین چند روز که شهر‌های مختلف کشور با ناآرامی‌هایی همراه بود آبروداری کردند، زیرا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چشم به مشهد دوخته و منتظر بروز ناآرامی در این شهر بودند.

استاندار خراسان رضوی گفت: به لطف حضرت امام رضا (ع)، همراهی و همدلی مردم خراسان رضوی، مشهد روز‌های آرامی را پشت سر گذاشت و اگر مراقبت به موقع و تدبیری شجاعانه صورت نمی‌گرفت شاید مشهد و خراسان رضوی نیز دستخوش ناامنی می‌شد. نمی‌گوییم که تهدید نداشتیم، زیرا تهدید وجود داشت، اما به خوبی مدیریت شد.

رزم‌حسینی ادامه داد: کسانی که ناآرامی ایجاد کردند جمعی ۲۰ تا ۳۰ نفره بودند که مردم هیچگونه همراهی با آن‌ها نکرده و نداشته‌اند. این افراد معدود تلاش کردند شهروندانی را که در بوستان ملت مشغول ورزش و تفریح بودند با خود همراه و ناآرامی‌ها را بیشتر کنند، اما مردم با آنان همراه نشدند.

او تصریح کرد: نهاد‌های نظامی و انتظامی خراسان رضوی برای حفظ آرامش مردم همه ناملایمات را به جان خریدند. در شورای تامین استان تصویب کردیم "سنگ می‌خوریم، اما سنگ نمی‌زنیم".


مشهد در آرامش و امنیت است

به واسطه آمادگی دستگاه‌های مختلف برقرای امنیت و هوشیاری  و عدم همراهی مردم، اغتشاش گران راه به جایی نمی‌برند و آشوب آنها خیلی زود در نطفه خفه می‌شود، آمادگی که در دیگر شهر‌های کشور کمتر به چشم می‌آمد.

در حال حاضر فضای شهر کاملا آرام است و مردم براحتی در حال تردد در سطح شهر و رسیدگی به امورات خود هستند.

نکته‌ای که این چند روز بیشتر به چشم آمد شلوغی قطار شهری مشهد بود، بنظر می‌رسد بسیاری از مردم با توجه به افزایش قیمت بنزین و ثابت ماندن قیمت بلیط مترو روی قیمت ۸۰۰ تومان ترجیح داده اند تا از این وسیله برای تردد‌های خود استفاده کنند که البته شلوغی زیاد مترو را در پی داشته و لزوم افزایش واگن‌ها کاملا احساس می‌شود.

 

 

دوشنبه هم با حضور استاندار ایستگاه الندشت خط دو قطار شهری افتتاح شد و مقرر شد تا یکماه دیگر ایستگاه کوهسنگی هم به بهره برداری برسد تا خط دو کامل شود که قطعا این امر کمک زیادی به تردد شهروندان می‌کند.

به نظر می‌رسد از اینجا به بعد هدف دولت باید تقویت ناوگان عمومی شهری باشد تا میزان رضایت مردم از طرح افزایش قیمت بنزین هم افزایش یابد.

به گفته رییس سازمان صمت خراسان رضوی در حال حاضر کمبودی در زمینه اقلام مورد نیاز مردم در استان به چشم نمی‌خورد و بازرسان این سازمان هم به طور مستمر و دقیق در حال بازرسی از اصناف هستند تا با افزایش قیمت‌ها برخورد جدی داشته باشند.


چیزی که مشخص است آرامش موجود قطعا ماندگار است و مردم با توجه به کنترل قیمت‌ها و پرداختن رسانه ملی و دیگر رسانه ها اثرات مثبت این طرح را درک خواهند کرد.

 

انتهای پیام// م.ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.