سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت همراهی تمامی دستگاه‌ها برای احیای تالاب جازموریان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: تمامی مردم و دستگاه‌های اجرایی استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان برای حفاظت از محیط زیست منطقه بخصوص تالاب جازموریان حمایت و همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در نشست مدیریت جامع تالاب جازموریان و تدقیق نقشه‌های پهنه‌بندی این تالاب افزود: شرکت آب منطقه‌ای حق آبه تالاب جازموریان را در فصول مختلف بدهد.

وی اظهار داشت: ردیف اعتباری در سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به جنوب کرمان برای تالاب جازموریان تخصیص یافت و این بودجه در سایر تالاب‌ها پیش بینی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: ۱۰ درصد اعتبارات وارد شده به استان متعلق به محیط زیست و مابقی برای احیای تالاب به دستگاه‌های اجرایی دیگر تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه وجود تالاب جازموریان در کویر کشور ارزشمند است تاکید کرد: تمامی افراد باید با همت مضاعف این ذخیره را برای نسل آینده حفظ کنند و با بومی نگری تلاش کنیم این تالاب احیا شود.

شاکری افزود: انسجام بین دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از محیط زیست استان کرمان شکل گرفته و سندی در شورای برنامه ریزی برای جلوگیری از بروز گرد و غبار تدوین و برنامه پنج ساله تدوین شد که بخشی از آن به تالاب جازموریان به عنوان یکی از منشا‌های گردوغبار کشور تعلق دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان بیشترین میزبان خیزش گرد و غبار در کشور را دارد و یک ردیف اعتباری برای استان درنظر گرفته شده، اما میزان دقیق آن مشخص نیست.

انتهای پیام/س

تمامی دستگاه‌ها برای احیای تالاب جازموریان همراه شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.