سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آگاهی نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام و کشور از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری یکی از اهداف اصلی ما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طرح یاریگران زندگی در قالب مدرسه مراقب دانش آموز توانمند با همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امروز در سراسر مدارس آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

در حاشیه این مراسم احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در بین دانش آموزان دختر یکی از مدارس شهر کرمان با تاکید برافزایش آگاهی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان گفت: داشتن جامعه‌ای سالم و امید آفرین یکی از نیاز‌های اساسی بشر به شمار می‌رود و آگاهی نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام و کشور از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از یکی از اهداف اصلی ما است.

همچنین در این مراسم سرهنگ مهدیه کارگر، سرپرست مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و پیشگیری از آن‌ها گفت:اعتیاد یکی از آسیب‌ها در جامعه است که نه تنها فرد معتاد را درگیر می‌کند بلکه خانواده و جامعه را نیز دچار بحران و چالش می‌کند.

او افزود:آگاهی نوجوانان و جوانان با علل و عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و راه‌های پیشگیری از آن می‌تواند نوید بخش جامعه سالم، پویا و با نشاط باشد.

کارگر با بیان اینکه فراگیری مهارت‌های زندگی در شکل گیری یک زندگی سالم و امید آفرین نقش اساسی دارد تصریح کرد:مراقبت از خود در برابر اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک اصل باید پذیرفته و همواره بر این اصل پایدار باشیم.

سرپرست مرکز مشاوره پلیس استان کرمان در ادامه گفت: ترویج مواد مخدر، روان گردان‌ها و اعتیاد را به عنوان ابزار دشمن و تهدید جنگ نرم می‌شناسیم برای مقابله با آن از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم و تمام تلاش ما این است همچون یارانی همدل و همراه توان و همت خود را برای ایجاد جامعه‌ای سالم به کار ببندیم.

غلامرضا رشیدی، رییس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان هم با اشاره به نقش موثر الگو‌های شایسته رفتاری در هدایت نوجوانان و جوانان و پیروی از سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) ائمه معصومین، شهداء و انسان‌های نیک رفتار گفت: انسان‌های نیک رفتار را چراغ راه زندگی قرار داده و در مسیر آنان قدم بردارند.

او افزود: هفته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش را مغتنم شمرده و فعالانه در نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر در مدارس مشارکت خواهیم کرد.

 رشیدی با اشاره به اجرای طرح مدرسه مراقب دانش آموز توانمند و اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس سراسر استان افزود: این طرح تا پایان سال تحصیلی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۹۸۰ مدرسه اجرا می‌شود که ۱۱ تشکل دانش آموزی نیز این طرح را در بر می‌گیرد.

او افزود: در این طرح نمایشگاه‌هایی نیز با همکاری نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برپاشده است.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس سراسر استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.