سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبی: تغییر و تحولات کادرفنی تیم ملی به سود ما نیست/ قیاس ویلموتس و کی‌روش اشتباه است/ فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برای تغییر و تحولات در کادرفنی تیم ملی زمان مناسبی نیست و این موضوع به نفع فوتبال ما نخواهد بود.

جلال طالبی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعتراض به تیم ملی بعد از شکست برابر تیم ملی عراق اظهار کرد: به نظرم ما باید از ویلموتس حمایت کنیم چرا که این مربی به تدریج نسبت به بازیکنان تیم ملی شناخت پیدا می‌کند. تغییر و تحولات کادر فنی به نفع فوتبال کشورمان نیست.

طالبی درباره اینکه تیم ملی در فیفادی‌ها برنامه‌ای ندارد، گفت: نبود بازی‌های تدارکاتی مشکل ویلموتس نیست و فدراسیون فوتبال باید تیم‌های ملی را برای برگزاری دیدار‌های دوستانه دعوت کند. برای برگزاری بازی‌های دوستانه باید برنامه‌ای از ۵، ۶ ماه قبل تدارک ببینند و خیلی از تیم‌ها برای بازی با ایران مشکل دارند و برنامه شان را از قبل مشخص کردند و پیدا کردن حریف تدارکاتی سخت است.

تیم های مطرح حاضر نمی شود مجانی بازی کنند 

سرمربی اسبق تیم ملی ادامه داد: به طور مسلم تیمی به صورت مجانی حاضر نمی‌شود دیدار تدارکاتی با تیم ملی کشورمان داشته باشد. تیم‌های مطرح اروپایی و آفریقایی پول می‌خواهند تا بازی دوستانه انجام بدهند. علاوه بر این ما برای امروز برنامه داریم و کاری به آینده نداریم.


بیشتر بخوانید: علوی: باید از ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده کنیم


کمتر مربی‌ای حاضر می شود در ایران کار کند 

او درباره انتقادات به مفاد قرارداد ویلموتس بیان کرد: به هر حال من در جریان قرارداد ویلموتس نیستم، اما با قاطعیت می‌گویم که کمتر مربی حاضر می‌شود در ایران کار کند و برای مربیان خارجی سخت است که در کشورمان مربیگری کنند. علاوه بر این تعدادی از مربیان شاغل در لیگ برتر کشورمان پول نگرفتند و مشکلات مالی فوتبال ما در خارج از کشور انعکاس پیدا کرده است. اگر مربیان پول بیشتری بگیرند در نهایت راضی می‌شوند هدایت تیم‌های کشورمان را برعهده بگیرند.

قیاس ویلموتس و کی روش درست نیست 

طالبی درباره اینکه ویلموتس با کی روش مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: به نظرم قیاس ویلموتس و کی روش با یکدیگر اشتباه است چرا که شیوه و دیدگاه این ۲ مربی متفاوت است. مقایسه این ۲ مربی با یکدیگر باعث می‌شود که ویلموتس نتواند کارش را به درستی انجام بدهد. ویلموتس قصد دارد با روش خود تغییر و تحولات در تیم ملی ایجاد کند و نیاز به زمان دارد. سیستم کی روش تدافعی و خراب کردن بازی حریف بود، اما ویلموتس به بازی هجومی اعتقاد دارد و جا انداختن این شیوه تاکنیکی در تیم ملی زمان بر است و کار زیادی می‌طلبد. به نظرم کنار گذاشتن ویلموتس به تیم ملی کشورمان آسیب می‌رساند.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره ارزیابی اش از تغییر و تحولات در تیم ملی بیان کرد: به نظرم اکنون زمان مناسبی نیست تا تغییر و تحولات در کادر فنی ایجاد کنند چرا که مربی جدید می‌تواند ضمانت بدهد که تیم ملی از گروهش صعود می‌کند.

فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی مرخصی های ویلموتس باشد 

او درباره اینکه گفته می‌شود ویلموتس مربی پروازی است، اظهار کرد: ما باید ببینیم شرایط بستن قرارداد با ویلموتس به چه صورت بوده است و فدراسیون فوتبال باید درباره زمان زیاد مرخصی‌های این مربی پاسخگو باشد.

طالبی درباره اینکه تیم ملی ایران چقدر شانس صعود به جام جهانی دارد، گفت: به نظرم شانس تیم ملی کشورمان ایران زیاد است چرا که اکثر بازی‌های برگشت تیم ملی فوتبال در تهران است و بازی با تیم ملی کامبوج در خارج از کشور هم سخت نیست و مشکلی در این باره نداریم. البته اگر اتفاقات عجیب و غریب رخ ندهد و تیم ملی برابر بحرین و عراق شکست نخورد به طور حتم به عنوان تیم اول یا دوم گروه به مرحله بعد صعود می‌کنیم. به هر حال ویلموتس باید بیشتر در ایران باشد و بازی‌های ملی پوشان زیر نظر بگیرد و بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای تیم ملی تدارک ببینند.


بیشتر بخوانید: جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با ویلموتس


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.