او ادامه داد: امروز تعامل مشترکی داشتیم تا هیچ افزایش قیمتی در هیچ حوزهای اتفاق نیفتد و اطمینان پیدا شود که توجه ویژهای به این موضوع داشته باشیم. همچنین نوسازی ناوگان خودروهای حملونقل بین شهری باری و مسافری مورد توجه قرار گرفت که مدتیاست با راندمان کمی پیگیری شده و امیدواریم با راهاندازی مجدد به عامل مناسبی برای رونق تولید و کاهش مصرف انرژی تبدیل شود.
اسلامی با اشاره به بررسی حوزههای مشترک در ناوگان ریلی گفت: در این جلسه مشخص شد که میزان تولید و تحویل لوکوموتیو و واگن نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده است؛ هر چند از نظر عددی این تعداد چندان چشمگیر نیست اما به طور نسبی باعث فعال شدن کارخانجات این حوزه شد؛ این میزان برای سال ۹۹ به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مردم ساکن در مناطق معدنی با معضل ترافیک و مشکلات جاده ای مواجه هستند که منجر شد تا ایمیدرو در ۲۲ سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان برای راهسازی سرمایه گذاری کند و امروز توافق شد تا ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای این کار در نظر گرفته شود.
در ادامه رحمانی وزیر صمت گفت: توسعه راه آهن کشور و انطباق آن با فعالیت های معدنی مبحث مهمی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت تا در آینده زیرساخت های لازم برای انقلاب معدنی فراهم شود.
او بیان کرد: در خصوص تولید واگن و لوکوموتیوهای باری و مسافری، فعالیت های خوبی از سال گذشته آغاز شده است؛ شرکتهای فعال در این حوزه میتوانند تنها با سفارشات خارجی تا ۱۰ سال آینده با تمام ظرفیت فعال باشند؛ تنها مشکل در این حوزه تامین مالی است و امیدواریم با منابع این دو وزارت خانه و همراهی نظام بانکی تامین شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت مشکل تامین مالی را معضلی مشترک در صنعت ریلی، دریایی، اتوبوس، تریلی و غیره دانست و گفت: هر دو وزارت خانه تاکید بر استفاده از ظرفیتهای تولید داخل دارند و امیدواریم شاهد گسترش تولیدات داخل باشیم.
انتهای پیام/