سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسايل برقي مي توانند توليد کننده اشعه مضر باشند

کارشناس مسئول پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: هر وسيله برقي و الکتريکي مي تواند توليد کننده اشعه مضر باشد و در اين خصوص بايد آگاهي‌هاي لازم به مردم داده شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مهندس علي گوراني، کارشناس مسئول پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: انسان در طول روز در معرض پرتوها و تشعشعات مضر است که اگر آگاهي لازم را در برخورد با آن ها نداشته باشد، با خطرات زيادي مواجه خواهد شد.

کارشناس مسئول پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي عنوان کرد: از موبايل به‌عنوان يک وسيله الکتريکي کوچک تا وسايل موجود در مطب‌هاي دندانپزشکي، راديولوژي‌ها و وسايل برقي در آشپزخانه‌ها، همه و همه روزانه اشعه هاي مضري را به سمت ما نشانه مي‌روند که بايد مردم در اين زمينه آشنايي لازم را داشته باشند.

وي گفت: اگر مردم بدانند که خطر تشعشعات هسته‌اي و امواج الکترومغناطيس در کجا و چگونه براي آنان تهديدآميز است بدون شک راه مقابله با آن ساده و بدون نگراني است.

گوراني بيان داشت: امروز وقتي ما گوشي تلفن همراه را در اتاق خواب کودک خود قرار مي‌دهيم يعني اينکه ندانسته قلب پاک اين کودک را اماج حملات اشعه ها و پرتوهاي خطرناک قرار داديم.

کارشناس مسئول پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي رعايت فاصله لازم از اجسام توليد کننده اشعه، زماني که در معرض اين اشعه‌ها هستيم و داشتن حفاظ لازم در اين‌گونه وسايل مي‌تواند خطرات تشعشعات هسته اي و مضر را به حداقل برساند.

وي تاکيد کرد: دانستن حق مردم است و گفتن اين مسائل نيز وظيفه ما ولي نبايد تنها به آموزش در اين زمينه بسنده کنيم بلکه بايد با افزايش نظارت‌ها بر مراکز توليد وسايل الکتريکي، موجب توليد وسايلي شويم که نکات استاندارد از جمله داشتن حفاظ مناسب در آن ها رعايت شده است.

گوراني دانستن اين موضوع که يک خانم خانه‌دار در هنگام استفاده از وسايل الکتريکي در آشپزخانه از جمله مايکروفر بايد فاصله لازم را از آن داشته باشد، يک نکته ساده است ولي در صورت رعايت آن سلامتي افراد تا حد زيادي تضمين مي‌شود.

کارشناس مسئول پرتوهاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تاکيد کرد: بايد اين مسائل را گفت تا مردم با حقوق خود در جامعه آشنا شوند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.