معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در ۷ ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش گردشگر ورودی داشتیم و این نشان میدهد که روند گردشگری به سمت رونق روزافزون پیش میرود البته بزرگترین معضل ما اطلاعرسانی است پس انصافا باید در این حوزه کار کنیم و به کمک همکاران رسانهای نیاز داریم.
تیموری بیان کرد: گردشگری محور توسعه و مزیت این کشور است، روزی که به اجماع کلی در سطح نظام برسیم، گردشگری مزیت این کشور است و همه در کنار هم قرار میگیریم. ظرفیتها و درآمدهای این حوزه به جیب افراد خاصی نمیرود و به صورت مویرگی در سطح جامعه توزیع میشود؛ ما از سال گذشته به فضای مجازی متمرکز شدیم به عنوان مثال در خصوص چین ممکن است که بخش خصوصی دسترسی چندانی به فضای مجازی نداشته باشد اما رایزنهای فرهنگی در این خصوص میتوانند به ما کمک کنند.
هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در بخش دیگری از این برنامه گفت: ما در بیش از ۶۰ کشور حضور فرهنگی داریم و رایزنهای فرهنگی علاوه بر آنکه نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات هستند، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به حساب میآیند. هماکنون مدتی است که تحولات خوبی رخ داده و ما هم معتقدیم که تورهای فرهنگی نقش بسزایی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشورمان دارند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: گروههایی که تا به امروز از کشورهای مختلفی همچون ایتالیا به کشورمان آمدهاند بسیار تأثیرگذار بودهاند بنابراین ما به کار گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایمان داریم. در سازمان صنایع و ارتباطات همه رایزنهای فرهنگی را ملزم کردیم که بخشی از بودجه خودشان را به بحث گردشگری اختصاص بدهیم.
سیدرضا هاشمی رئیس اداره دیپلماسی فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: اداره دیپلماسی گردشگری فعالیت وزارت خارجه در خصوص گردشگری است و وزارتخانه امور خارجه فعالیتهای زیادی در خصوص توسعه گردشگری کشور دارد. اداره دیپلماسی به ما کمک میکند که رتبه ایران را در حوزه گردشگری و در سطح جهان را به رتبه دهم برسانیم.
انتهای پیام/