انصاری با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر شامل گاز و برق میشود، بیان کرد: در بخش صنایع غیرانرژی تمام ظروفی که در ایران تولید میشوند اعم از بلور، کریستال و چینی به نمایش در می آید.
او افزود: ایران در تولید ظروف چینی شهرت خوبی در بازار جهانی دارد و علاوه بر این در بخش قطعه سازی لوازم خانگی نیز به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته ایم به گونهای که با کشورهای مطرح در این زمینه رقابت داریم.
بیشتر بخوانید: خلاء دید صادراتی در صنایع تولیدی کشور/ محصولات با هدف حضور در بازارهای جهانی تولید شوند
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تنها قطعه لوازم خانگی که در کشور تولید نمیشود دستگاه کمپرسور یخچال است، اظهار کرد: امروزه ارتباط میان قطعه سازان و شرکتهای دانش بنیان از اهمیت ویژهای برخوردار است و در این راستا امسال نیز شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه حضور فعالی خواهند داشت.
او گفت: امسال سال رونق تولید داخل است و زمانی میتوانیم این شعار را محقق کنیم که تولید داخل افزایش یابد و به دنبال آن بازار داخل نیز توسعه یابد.
انصاری ادامه داد: ایران با برخورداری از نیروی کار مختصص و تکنولوژیهای به روز میتواند از مزیت همسایگی با ۱۵ کشور بهره برده و با رشد صادرات میزان تولید داخل را نیز رونق دهد.
او با برشمردن مزیتهای برگزاری نمایشگاههای داخلی از جمله نمایشگاه لوازم خانگی گفت: نگاه ما به برگزاری نمایشگاه فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است، برگزاری اینگونه رویدادها میتواند در حوزه صادرات بسیار تاثیرگذار هستند و علاوه بر این باعث تعمیق ارتباط مردم با صنعتگران و فعالان اقتصادی نیز شود.
انصاری ادامه داد، معرفی توانمندیهای صنایع کشور، شناسایی رقبا، توسعه بازار تولیدات داخلی از مزیتهای دیگر برگزاری نمایشگاهای تخصصی محسوب میشود.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به فروش لوازم خانگی قاچاق در داخل کشور بیان کرد: با وجود آنکه از سال ۹۷ ورود کالاهای خارجی به کشور ممنوع شده است، اما متاسفانه همچنان شاهد ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور هستیم که باید در راستای تحقق هدف رونق تولید به صورت جدی برای آن تصمیمی گرفته شود.
او با اشاره به حضور تولید کنندگان قطعات لوازم خانگی در نمایشگاههای که در کشور سوریه و عراق برگزار شد، گفت: این حضور در راستای توسعه مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی و با هدف بررسی چالشها و موانع پیش روی صادرات به این کشورها انجام شد.
او افزود: علاوه به کشورهای عراق، سوریه و افغانستان، کشورهای اروپایی نیز جزو بازارهای هدف به شمار میرود به گونهای که کالاهای، چون چرخ خیاطی و آبگرم کن نیز به چند کشور اروپایی صادر میشود.
رییس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان گفت: حدود ۶۰ میلیون دلار در سال ۸۶ در حوزه لوازم خانگی صادرات داشته ایم که این رقم در سال ۹۶ به ۳۳۰ میلیون دلار رسیده است.
انتهای پ+یام/