سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در کرمانشاه انجام شد

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : طی ۳۵ سال گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان در راستای جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک، انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از سیلاب و نفوذ آب به داخل خاک دارد.

او با بیان اینکه طی ۳۵ سال گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان انجام شده، گفت : سازه‌های در قالب بند‌های سنگی، ملاتی، گابیون، خشکه‌چین و حتی کاشت درخت و گیاهان دارویی در راستای جلوگیری از روان‌آب و سیلاب در مناطقی از استان احداث می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه، بالا بردن ضریب نفوذپذیری و تامین تغذیه سفره‌های زیرزمینی را از اهداف عملیات‌های آبخیزداری دانست و گفت: به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری می‌توان ۲۰ تا ۲۵ درصد به سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی اضافه کرد.

او با بیان اینکه بارش باران فرسایش خاک را به‌دنبال دارد، گفت: هشت تا ۱۰ هکتار خاک هر ساله در زمین ۱۰ هزار مترمربعی از بهترین زمین‌های کشاورزی استان براثر بارندگی، عوامل فرساینده و استفاده نادرست از اراضی از بین می‌رود.

 کولانی،گفت: طی ۲ سال گذشته در استان کرمانشاه با استفاده از ۶۰ میلیارد تومان از تسهیلات صندوق توسعه ملی، ۶۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان احداث شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اجرای طرح آبخیزداری

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.