سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش بیماران دیالیزی به کتاب تجهیز شد

مدیر موسسه خانه کتاب از اعلام آمادگی این موسسه در حمایت از تجهیز بخش دیالیزی بیمارستان‌ها به کتاب خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نیکنام حسینی‌پور روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ماه) همزمان با پنجمین روز هفته کتاب، در آیین «تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه مرکز انجمن حمایت از بیماران کلیوی» در دو بیمارستان لبافی‌نژاد و هاشمی‌نژاد، فرصت مطالعه برای بیماران دیالیزی را توفیق اجباری دانست و اظهار کرد: مطالعه کتاب در مدت زمان دیالیز بیماران، زمینه‌ساز افزایش آگاهی بیماران است.

حسینی‌پور ادامه داد: این اقدام ارزنده در تمام بخش‌های دیالیزی سراسر کشور اجرا شود چرا که آموزش و پیشگیری از اولویت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در مراسم افتتاح کتابخانه‌ بخش دیالیزی درمانگاه شفا تاکید کرد: وظیفه‌ انجمن، درمان بیماران نبوده بلکه پیشگیری از ابتلا به بیماری کلیه و آموزش از اولویت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی است.

علیرضا خباززاده، تقارن هفته‌ حمایت از بیماران کلیوی ایران با هفته کتاب را به فال نیک گرفته و افزود: یکی از حمایت‌های انجمن بیماران کلیوی، روحیه بخشی به بیماران است که با تجهیز بخش دیالیز به کتابخانه، زمینه‌ این مهم را فراهم می‌آوریم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با همکاری موسسه‌ خانه کتاب، بخش‌های دیالیزی تمام بیمارستان‌های کشور را با کتاب‌های ارزنده و سبک تجهیز کنیم تا بیمارانی که بالغ بر چهار ساعت در بخش دیالیز بستری می‌شوند، با مطالعه‌ کتاب، سطح علمی خود را افزایش دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم مدیرعامل خانه کتاب با اهدای کتاب و شاخه گل، جویای احوال بیماران بخش دیالیزی درمانگاه شفا شد.

در تهران بالغ بر ۱۱۰ مرکز دیالیز و ۱۲۰ هزار نفر بیمار دیالیزی وجود دارد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
چه عمل خوب وخدا پسندی