سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجتی در پاسخ به سوال نماینده مردم ملایر مطرح کرد؛

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که وزارت کشاورزی در دستور کار خود قرار داده، مسئله آب است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر درباره علت فقدان برنامه عملیاتی و اجرایی برای کشت محصولات کشاورزی که به صورت غیر استاندارد آب مصرف می‌کنند اظهار کرد: همه دست‌اندرکاران در کشور نگران مصرف آب هستند و وزارت جهاد کشاورزی نیز مهم‌ترین موضوعی را که در این دوره به صورت کارشناسی در دستور کار قرار داد آب است.

حجتی تصریح کرد: از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مجلس و کشاورزانی که همراهی خوبی در اجرای مصوبات و رفع دغدغه‌های کم آبی داشتند تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: طرح‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی افزایش بهره‌وری بوده و در کشت گلخانه‌ای نیز دغدغه مصرف آب لحاظ شده است، لذا در کشت گلخانه‌ای که در سال ۱۳۹۲، هشت هزار هکتار بوده امیدواریم که تا پایان سال جاری به بیست هزار هکتار برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلاتی بعد از افزایش جهشی نرخ ازر در ارتباط با کشاورزی و نوع کشت به وجود آمد که با توجه به محدودیت‌های دیگر نتوانستیم اعمال مدیریت کنیم.

حجتی تصریح کرد: الگوی کشت با تاکید بر بهره وری آب تهیه شده، اما الزاماتی دارد که نیازمند پشتیبانی مالی حکومت است، سیاست کشت با ابزار قانونی، ترویجی، مالی و آموزشی ضروری است تا با کشاورزان درباره محصولات به تفاهم برسیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.