سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هلند به دنبال طرح جدیدی برای همکاری کشورهای اروپایی در چارچوب برجام است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: هلند می‌تواند به عنوان عضو اتحادیه اروپا می‌تواند یک حلقه ارتباطی بین ایران و کشور‌های اروپایی ایجاد کند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین المللدر گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به هلند، گفت: این سفر در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری با اتحادیه اروپاست، از آن جایی که هلند بار‌ها میزبان گفت‌وگو‌های ایران با اتحادیه اروپا بوده و نقش تاثیرگذاری در نزدیکی دیدگاه‌های ایران با کشور‌های اروپایی داشته، می تواند به عنوان عضو اتحادیه اروپا یک حلقه ارتباطی بین ایران و کشور‌های اروپایی ایجاد کند.

او افزود:در حال حاضر احتمال می‌رود که هلند بتواند یک طرح جدیدی برای ادامه همکاری سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در چارچوب برجام ایجاد کند. این طرح ناظر بر ادامه همکاری سه کشور اروپایی و اجرایی کردن ۱۱ بند توافقنامه برجام در مقابل بازگشت ایران به تعهدات خودش است که ممکن است گشایشی در مناسبات آینده ایران و اتحادیه اروپا ایجاد کند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: هلند همواره تلاش می‌کند تا روابط خود با ایران را حفظ کند و در این خصوص تلاش بسیاری داشته که برجام هم حفظ بماند، در نتیجه می توان گفت که سفر عراقچی به هلند می‌تواند در مناسبات آینده ایران و اتحادیه اروپا تاثیر به سزایی بگذارد.

او با اشاره به تاثیر گفت‌وگو‌های میان هلند و ایران، گفت: روابط این دو کشور بسیار خوب است و مقامات هلند بار‌ها به ایران سفر کرده‌اند. این کشور جایگاه بسیار مهمی در اروپا دارد به همین دلیل تلاش می‌کند تا روابطی که اکنون بر سر کارشکنی بین ایران و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) به وجود آمده است را تعدیل و شرایطی فراهم کند که این سه کشور به تعهدات ۱۱ گانه خود در برجام عمل کنند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه به منظور برگزاری سومین دور گفت‌وگو‌های سیاسی میان ایران و هلند عصر دیروز یکشنبه عازم لاهه شد. او در این سفر با همتای هلندی و استف بلوک وزیر امور خارجه هلند دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفت‌وگو‌های سیاسی، چارچوب تبادل نظر سازمان‌یافته‌ای است که معمولا هر شش ماه یک بار در پایتخت دو کشور برگزار می‌شود. آندره هاسپلز معاون سیاسی وزارت امور خارجه هلند آبان ماه سال گذشته برای برگزاری دور دوم گفت‌وگو‌های سیاسی به تهران سفر کرده بود و با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرده بود.


بیشتر بخوانید: حرکت ایران به سمت بر قراری ارتباط با کشور‌های تاثیر گذار در اتحادیه اروپا 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.