سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ هزارو ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۱۷ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی از ابتدای امسال تاکنون در این استان ضبط و به علت موارد بهداشتی معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۱ مورد از مراکز تولید، بسته بندی، کشتارگاه ها، رستوران و جگرکی‌ها بازدید شده است.

به گفته وی، از این تعداد بازدید‌ها چهار هزار و ۵۳۲ مورد مربوط به خودرو‌های حمل فرآورده‌های خام دامی بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این بازدید‌ها تیم‌های نظارت و بازرسی در ۴۹۳ مورد، مسایل غیربهداشتی مشاهده و تذکر کتبی برای رفع آن صادر کرده اند.

حاج کاظمی اظهارداشت: ۳۲۱ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی در مراکز بازدید انجام شده که ۱۷ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و و از چرخه مصرف خارج شد.

او ، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره‌های دامپزشکی استان گزارش دهند.

گفتنی است: استان زنجان یک‌هزار و ۴۶ مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد که از این تعداد ۷۲۳مرکز عرضه و فروش، ۱۲ واحد کشتارگاه و مراکز بسته بندی، ۳۱۱ رستوران و جگرکی است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.