سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام دیگر کاخ‌سفید هم در جلسه محرمانه مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد

«مارک سندی» مقام اداره بودجه کاخ سفید در چارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بخش بودجه کاخ‌سفید روز شنبه در جلسه محرمانه مجلس نمایندگان آمریکا که به منظور تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برگزار شده بود، درباره قطع کمک نظامی به اوکراین شهادت داد.

«مارک سندی» مقام مسئول در اداره برنامه و بودجه کاخ سفید، اولین نفر از این اداره است که در این زمینه شهادت داده است.

به گفته فردی که در زمینه تحقیقات استیضاح فعالیت می‌کند، سندی برای شهادت دادن احضاریه دریافت کرده بود. این در حالی است که قبلا سه نفر از مقامات سیاسی احضاریه کنگره را برای شهادت دادن نادیده گرفته بودند.

در همان روز، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که بر این تحقیقات نظارت دارد، متن شهادت تیم موریسون، مقام سابق شورای امنیت ملی و جنیفر ویلیامز، مشاور مایک پنس، معاون رئیس جمهور، را منتشر کرد.

جمی راسکین، عضو دموکرات کمیته‌های قضایی و نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت سندی برای شفاف سازی درباره این که آیا قطع کمک نظامی به اوکراین دلایل سیاسی داشته است یا خیر، احضار شده بود.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.