سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع سنگین می‌تواند برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع سنگین می‌تواند برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک هماهنگی برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: کارآفرینی در سال‌های اخیر در این استان مورد توجه قرار گرفت و با توجه به شرایط حساس کشور در مقطع کنونی باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

او با اشاره به محرومیت چهارمحال و بختیاری از صنایع بزرگ و شرکت‌های هلدینگ افزود: متأسفانه باید گفت که در سال‌های گذشته که شرایط اقتصادی کشور مساعد بود و زمینه برای استقرار صنایع بزرگ در این استان وجود داشت، هیچ شرکتی در استان احداث نشد و توزیع استانی شرکت‌ها در کشور به خوبی انجام نگرفت.

مالکی اضافه کرد: برهمین اساس استان از وجود صنایع سنگین که می‌تواند برای جمعیت قابل توجهی از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند محروم ماند و بیشترین تمرکز خود را بر صنایع کوچک قرار داده است.

او با ارزیابی مطلوب از طرح‌های اشتغالزایی دولت در رونق اشتغال روستایی و عشایری گفت: هم اکنون با تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار جمعیت روستایی و عشایری استان قرار داده است شاهد رونق و پویایی مشاغل در این مناطق هستیم.

مالکی ادامه داد: بخشی دیگری از حوزه کارآفرینی در استان مربوط به شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری است که با اتصال این شرکت‌ها به بازار و تجاری سازی ایده‌ها می‌تواند سهم بسزایی در رونق اشتغال استان ایفا کند.

انتهای پیام/ف

کارآفرینی در صنایع کوچک متمرکز شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.