سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار منابع گیاهی در کرمانشاه

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح منابع گیاهی و۵۲۷ هزار هکتار جنگل وجود دارد که از بیشترین گونه‌های موجود در آن‌ها می‌توان به بلوط و زالزالک اشاره کرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،انشااله کولانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : با توجه به وضعیت عدم بارش و بیماری‌های آفتی که که در چند سال گذشته در کشور به وجود آمده به تبع آن ما شاهد تاثیر دو چندان این وضعیت بر جنگل‌های استان کرمانشاه نیز بوده ایم.

او گفت : برنامه‌هایی از طریق سازمان جنگل‌ها برای جلوگیری از خشکی آن‌ها اجرا شده و خوشبختانه با توجه به بارش نذورات آسمانی طی ۲ سال گذشته وضعیت جنگل‌ها متفاوت‌تر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری در جهت مدیریت جنگل برنامه بوم سازگان زاگرس تهیه کرد و این برنامه در اجرای برنامه‌های بهداشتی که در آینده توسعه جنگل داشته باشیم که غنی سازی و مبارزه با آفات و امراض هم در پی دارد موثر خواهد بود.

کولانی گفت:در شهرستان گیلانغرب در خصوص مبارزه با آفت انگلی لورانتوس با نام محلی مخوردر جنگل‌های بلوط که موجب خشکیدگی درختان میشود تمهیداتی انجام شده است، دلیل عمده شیوع لورانتوس در جنگل‌های بلوط همجواری با استان ایلام می‌باشد .

 

 

انتهای پیام/د

عدم بارش و بیماری‌های آفتی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.