سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرز، استان پیشرو در آبخیزداری کشور

بارش باران البرز را به یکی از پیشرو ترین استان های کشور در زمینه آبخیزداری تبدیل کرده است.

مجید رحمانی، رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت: بارش های اخیری که در استان البرز صورت گرفت، این استان را جزء یکی از پیشرو ترین استان های آب خیز داری کشور قرار داد.

مجید رحمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از سیل های احتمالی نظیر احداث سیل بندها در حاشیه سدها و رودخانه ها افزود: با این اقدامات از خسارت های احتمالی که بر اثر شدید باران و سیل جلوگیری خواهد شد.

اوبا با بیان اینکه درسال 94سیل در دو منطقه جاده چالوس رخ داد عنوان کرد : در منطقه سیرجان و کندور که درابتدای جاده چالوس است ما کارهای ابخیزی داری انجام دادیم که در منطقه کندور با توجه به شدت بارش توانستیم از سیل جلو گیری کنیم ولی در منطقه سیرجان به علت نداشتن بودجه هنوز شروع به کار نکرده بودیم که با میلیارد ها تومان خسارت و 8 نفرکشته مواجه شدیم.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به تامین بودجه این اداره از اعتبارات ملی زیر نظر وزارت و اعتبارات استانی است گفت: دو سال است که اعتبارات ملی با دستور مستقیم مقام معظم رهبری در بخش ابخیز داری به ما اختصاص داده می شود.

مجید رحمانی نقاط سیل خیز دراستان را شهرک جهان نما، حصار و وسیه که اکثر منازل در آن ها بدون مجوز شهرداری ساخته شده است دانست و افزود: در صورت بارش باران در این مناطق شاهد خسارت های زیادی خواهیم بود.

رحمانی گفت: کنترل رسوب ، سیلاب، حفاظت از خاک و کنترل فرسایش جز وظایف ما به شمار می روند.

ساخت و ساز غیر مجاز، عامل افزایش خسارت های سیلابی

برچسب ها: آبخیزداری ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.